Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/10035
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМаценка, Світлана Павлівна-
dc.date.accessioned2021-06-02T09:06:21Z-
dc.date.available2021-06-02T09:06:21Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationМаценка С. П. Методологічні проблеми міжмистецького порівняння // Султанівські читання: зб. статей. Івано-Франківськ, 2016. № 5. С. 7–19.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/10035-
dc.description.abstractУ статті охарактеризовано поняття міжмистецького порівняння. Відтак метою є з’ясування методологічних проблем аналізу міжмистецьких відносин. Дослідницька методика.Вивчення взаємовідносин літератури з іншими видами мистецтва розглядається у сфері компаративістики, в зв’язку із чим проаналізовано основні позиції компаративістів щодо цього питання. Із погляду найновіших досліджень, компаративістську діяльність запропоновано розглядати як інтердисциплінарну. Результати. Особливу увагу у статті звернено на умови, виміри і критерії міжмистецького порівняння. Як наслідок, представлено ті методи, застосування яких сприяє плідному аналізу міжмистецького порівняння або поглиблює ґрунтоване на ньому дослідження. Мовиться про інтердисциплінарну компаративістику, семіотику, інтермедіальність. Практичне значення. В якості прикладів міжмистецького порівняння запропоновано аналіз новели «Концерт бароко» А.Карпентьєра та«Діалог із 33 варіаціями Людвіґа ван Бетховена на вальс Діабеллі» М.Бютора. Встановлено, що вже назва твору А.Карпентьєра містить вказівку на міжмистецьке порівняння, бо йдеться про застосування автором, який відомий і своїми музикознавчими працями, концепту «барокового концерту» як композиційного положення, що увиразнює концептуальну позицію письменника щодо історії, виражену через співіснування в одному культурному просторі різних музичних феноменів. Текст М.Бютора представлено як одну з можливостей існування музичного тексту Бетховена. Наукова новизна. Доведено, що міжмистецьке порівняння–продуктивний спосіб текстового аналізу, який засвідчує спорідненість і взаємодоповнюваність мистецтв. Центральною методологічною проблемою міжмистецького порівняння видається відсутність порівняльної основи гетерогенних порівнювальних об’єктів, рішенням якої запропоновано вважати порівнювання художніх структур, а не фізичних властивостей предметів, способів організації мистецьких творів, а не засобів організації, найсуттєвіших зв’язків, а не матеріальних компонентів.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherСимфонія фортеuk_UA
dc.subjectміжмистецьке порівнянняuk_UA
dc.subjectінтердисциплінарна компаративістикаuk_UA
dc.subjectсеміотикаuk_UA
dc.subjectінтермедіальністьuk_UA
dc.subjectестетикаuk_UA
dc.subjectА. Карпентьєрuk_UA
dc.subjectМ. Бюторuk_UA
dc.titleМетодологічні проблеми міжмистецького порівнянняuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3819-Article Text-8002-1-10-20200531.pdf619.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.