Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/10243
Title: Освіта як фактор зростання ролі жіноцтва в українському суспільстві (1880-ті рр. – початок ХХ ст.)
Authors: Шандра, Валентина Степанівна
Keywords: жіноча освіта
жіночі гімназії
інститути шляхетних панянок
професійна освіта
Issue Date: 2018
Publisher: ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Citation: Шандра В. С. Освіта як фактор зростання ролі жіноцтва в українському суспільстві (1880-ті рр. – початок ХХ ст.) // Карпатський край. – 2018’ 1-2 (10-11). - С.78-88.
Abstract: У статті йдеться про освіту як основний фактор зростання ролі жінок в українському суспільстві. З’ясовано, чому держава приділяла жіночій освіті менше уваги, ніж чоловічій. Простежено виникнення жіночих гімназій та динаміку їх відкриття. Звернута увага на те, що потребу бути освіченими швидше демонстрували дівчата з середніх і вищих соціальних прошарків у порівнянні з нижчими. З’ясовано, що дівчат не задовольняла заборона отримувати університетську освіту, а тому вони виїжджали на навчання до Цюріха і це стало спонукальним чинником до заснування вищих жіночих курсів в країні. Поширення всестанової жіночої освіти не усунуло потребу існування елітних шкіл, якими вважалися інститути шляхетних панянок. Вони й надалі продовжували функціонування, щоправда демократизувалися щодо соціального походження своїх вихованок. Звернута увага і на функціонування професійних шкіл, темпи зростання яких суттєво збільшувалися з кожним десятиріччям, а також на ті знання і практичні навички, що там можна було отримати. Завдяки освіті дівчата почали реалізовувати себе у таких галузях, як педагогіка, медицина, пошта, державна служба.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/10243
Appears in Collections:Т. 1 №10-11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3736-Текст статті-7838-1-10-20200520.pdf439.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.