Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/10321
Title: | Інклюзивна освіта дітей з аутизмом як фактор розвитку «теорії розуму» |
Authors: | Когутяк, Надія Михайлівна |
Keywords: | «Теорія розуму» аутизм інклюзивна освіта метарепрезентація психологічний клімат класу позитивна мотивація до навчання |
Issue Date: | 2019 |
Citation: | Когутяк Н. М. Інклюзивна освіта дітей з аутизмом як фактор розвитку «теорії розуму» / Н. М. Когутяк // Збірник наукових праць: психологія. – 2019. - № 23. – С. 117-127 |
Abstract: | Реформування системи спеціальної та інклюзивної освіти актуалізує наукові дослідження задля впровадження найбільш ефективних методів соціалізації дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір. З цією метою розглядаються можливості поведінкового, соціально-комунікативного, соціально-когнітивного та мультимодального підходів у інклюзивній, корекційно-розвитковій роботі з дітьми з розладами спектру аутизму. З’ясовано, що розвиток соціально-когнітивного феномену «Теорія розуму» визначається ієрархією підсистем: мікросистеми, мезосистеми, екосистеми, макросистеми та хроносистеми. Емпіричне дослідження педагогічних працівників інклюзивних освітніх закладів розширило уявлення про можливості екосистеми України щодо розвитку «теорії розуму». У результаті контент-аналізу офлайн-опитування було з’ясовано перевагу тренування пізнавальних функцій перед соціальними (кількість часу та уваги, які приділялися, а також усвідомлення потреби професійного вдосконалення); навчати взаємодії дітей педагоги прагнуть шляхом позитивного ставлення до дитини з РСА; вони переконані, що добре розуміють вміння та особистісні якості, які необхідні для інклюзії; обґрунтовано вважають, що рівень задоволеності своєю професією педагогами інклюзивних закладів є однією з умов ефективності профдіяльності та налагодження психологічного клімату класу, позитивної мотивації до навчання як дітей з розладами спектру аутизму, так і нейротипових дітей інклюзивного класу. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/10321 |
Appears in Collections: | № 23 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2952-Текст статті-5811-1-10-20200321.pdf | 4.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.