Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/10924
Title: Конфлікт обивателів і творців у романі Дж. Фаулза «Колекціонер»: проблемно-тематичний аналіз
Authors: Тереховська, Олена Володимирівна
Keywords: метод «практичної критики», гуманізм, творці-ентузіасти, обивателі-споживачі, англійський постмодернізм.
method of "practical criticism", humanism, enthusiasts, citizens-consumers, English postmodernism.
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Видавничий дім Дмитра Бураго. Київ.
Citation: Тереховська О.В. Конфлікт обивателів і творців у романі Дж. Фаулза «Колекціонер»: проблемно-тематичний аналіз /О.В. Тереховська //Наукові записки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Вип. 1 (97). Літературознавство. Видавничий дім Дмитра Бураго. Київ. 2021. С.146-158. (0, 4 др. арк.)
Abstract: У статті йдеться про протистояння двох світів – світу обивателів і творців у романі англійського письменника-постмодерніста Дж. Фаулза «Колекціонер». Метою даного дослідження є довести, що конфлікт обивателів-споживачів і творців-ентузіастів є однією з головних тем роману «Колекціонер», а також акцентувати на прихованих закликах і застереженнях письменника про необхідність захисту вразливого і незахищеного світу творців від зовні правильного і механістичного світу обивателів-споживачів. В межах теми важливим є узагальнити й адаптувати науково-теоретичний матеріал з цієї проблеми для студентів-філологів під час їхньої підготовки до практичних і семінарських занять. Дослідницька методика полягає в екстраполяції методу «практичної критики» (А.А.Річардс, С.Джонсон, М.Арнольд, Т.С.Еліот, Ф.Р.Лівіс) на художній текст роману Дж. Фаулза «Колекціонер». Зокрема, передбачається, прочитання тексту у відповідності до моральних критеріїв і аналіз проблем змісту (з’ясування моральної настанови автора), без розгляду питань форми, структури, жанру, композиції, символіки тощо. Результати дослідження. Доведено, що Дж. Фаулз у романі «Колекціонер» змалював два протилежних світи – обивателів і творців. Світ творців-ентузіастів символізує повноцінне життя з усім багатством ідей, емоцій, суперечливих і складних почуттів, властивих людині пошуку, а світ обивателів-споживачів уособлює тьмяну імітацію справжнього життя, «механізоване» існування», в якому немає творчих імпульсів, творчої ініціативи. З’ясовано, що Міранда уособлює світ творців, вона є людиною пошуку, живе, захлинаючись емоціями й відчуттями, інтуїтивно усвідомлюючи, що в цьому і є сенс життя. Клегг узагальнює світ обивателів. Він є амбітним, обмеженим тираном, сповненим прихованої злоби й ненависті до тих, хто духовно багатший і розумніший. Водночас письменник показав вразливість і незахищеність світу краси й культури, нагадуючи про одвічність протистояння любові і ненависті, добра і зла, творчого живого начала і зашкарублого, приземленого існування. Практичне значення результатів дослідження полягає в можливості їхнього використання при подальшому вивченні літературної спадщини Дж. Фаулза, а також при підготовці студентів-філологів до практичних і семінарських занять. Ключові слова: метод «практичної критики», гуманізм, творці-ентузіасти, обивателі-споживачі, англійський постмодернізм.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/10924
ISSN: 2312-1068
Appears in Collections:Статті та тези (ФФілолог)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
terekhovska_article.doc.docx53.78 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.