Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/11010
Назва: Theoretical and pedagogical backgrounds to children's Asperger syndrome definition
Інші назви: Теоретико-педагогічні засади визначення поняття дитячого синдрому Аспергера
Автори: Мізитра, Спирідоула
Сокол, Мар'яна Олегівна
Розлуцька, Галина Миколаївна
Ключові слова: Asperger syndrome
autism
diffuse developmental disorders
stereotypical behavior
emotional difficulties
social dysfunction
non-verbal communication
Дата публікації: 2021
Видавництво: ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Мізитра С., Сокол М. О., Розлуцька Г. М. Theoretical and pedagogical backgrounds to children's Aperger syndrome definition // Освітні обрії. - 2021. - Т. 52. - № 1. - С. 48-52.
Короткий огляд (реферат): The article is dedicated to thestudy of theoretical and pedagogicalprinciples of studying the concept ofchildhood Asperger's syndrome in or-der to improve the quality of educa-tion. It has been stated that Aspergersyndrome refers to diffuse develop-mental disorders and was classified asa separate disorder first in ICD – 10(World Health Organization, 1992)and then in DSM – IV (American Psy-chiatric Organization, 1994). The aimof the study is to outline the theoreti-cal preconditions for the definition ofchildhood Asperger's syndrome. Inorder to achieve the goal they havebeen guided by the theoretical andbibliographic method, for the study, generalization of scientific and edu-cational literature. In order to system-atize, specify the basic concepts of thestudy, identify features of Asperger'ssyndrome in the educational environ-ment, the interpretive method hasbeen used to rethink the role of chil-dren with Asperger's syndrome by so-cial institutions in the educational en-vironment, as well as to form a com-prehensive understanding of this sub-group.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/11010
Розташовується у зібраннях:Т. 52, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5338-Текст статті-13162-1-10-20210918.pdf225.1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.