Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/11188
Title: Поема «Младенчество» В. Іванова в контексті символістської життєтворчості
Other Titles: V. Ivanov’s poem «Infancy» («Mladenchestvo») in the context of the symbolist life-creation
Authors: Свенцицька, Еліна Михайлівна
Keywords: автор
мотив
пам’ять
символізм
життєтворчість
теургія
Issue Date: 2021
Publisher: Симфонія форте
Citation: Свенцицкая Е. Поема «Младенчество» В. Іванова в контексті символістської життєтворчості // Султанівські читання. - 2021. - Вип. 10. - С. 119-129.
Abstract: Стаття присвячена аналізу поеми В. Іванова «Младенчество» в світлі символістського трактування поняття життєтворчості. Метою роботи є виявлення в авторській стратегії даного твору теургічних і життєтворчих інтенцій. Дослідницька методика. Аналізуючи твір, ми користувалися методом цілісного аналізу, розробленим донецькою філологічною школою, а також методом герменевтичного аналізу, базуючись на положеннях Г.- Ґ. Ґадамера, висловлених в статті «Істина і метод», – тобто, відтворення смислової перспективи, властивої даному авторові. Результати. В статті послідовно розглянуто специфіку авторської свідомості, основні образи й мотиви твору. Детально простежено процес внутрішнього перетворення особистості для досягнення взаємозверненості людини й митця в процесі як художньої творчості, так і творчості буття. Робиться висновок про те, що автор знаходиться між двома реальностями: реальністю сакральною в самому загальному смислі і реальністю життєвою, яка в системі світобачення модернізму осмислюється як хаос. Поема В. Іванова «Младенчество» – це спроба зрозуміти життєвий хаос за допомогою релігійного космосу, звернути їх один до одного у взаємопроникливому освітленні, наблизивши релігію до конкретної особистості з її духовними проблемами. Наукова новизна. Завдяки розгляду поеми В. Іванова в контексті символістської життєтворчості вперше встановлені систематичні й взаємозбагачуючі зв’язки між поетикою слова й філософією слова всередині творчого досвіду В. Іванова. Практичне значення. Результати даного дослідження можуть бути використані в лекційних курсах і практичних заняттях з історії російською літератури кінця ХІХ – початку ХХ сторіччя, при розробці нових навчальних посібників з літератури даного періоду.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/11188
Appears in Collections:№ 10

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5307-Текст статті-13056-1-10-20210913.pdf345.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.