Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/11202
Назва: Аксіопсихологічне проєктування життєвих досягнень особистості: технологічний аспект
Інші назви: Axiopsychological Design of Life Personality Achievements: Technological Aspect
Автори: Гуляс, Інеса Антонівна
Ключові слова: аксіопсихологічне проєктування
технологія
дискурсивні технології
стратегії досягнення успіху
самопроєктування
особистість
Дата публікації: 2021
Видавництво: ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Гуляс І. А. Аксіопсихологічне проєктування життєвих досягнень особистості: технологічний аспект // Психологія особистості. - 2021.- Том 11. - № 1.- С. 21-30.
Короткий огляд (реферат): Мета нашого наукового пошуку полягає у тому, щоб теоретично проаналізувати тех­нологічний аспект аксіопсихологічного проєктування життєвих досягнень особистості. Методи. У до­слідженні застосовано методи концептуально-порівняльного аналізу, зокрема теоретичний аналіз і син­тез положень монографічної літератури, систематизація наукових джерел, порівняння й узагальнення даних, абстрагування. Результати. У дослідженні проаналізовано технології аксіопсихологічного проєкту­вання життєвих досягнень особистості в розрізі українських наукових шкіл – соціально-конструкціо­ніст­ської і психолого-герменевтичної та напрямів – психолого-акмеологічного та культурно-історичного, й ок­ремих авторських напрацювань. Окреслено можливості кожної з технологій (і стратегій). Висновки. У кон­текс­ті досліджень соціально-конструкціоністської школи технології оптимізації життєвих до­ма­гань осо­бистості – семіотизація, наративізація і технологія цілепокладання сприяють структу­руванню і систе­матизації власного майбутнього з урахуванням бажаних життєвих сценаріїв, віку та докладених у перспективі зусиль задля реалізації життєвих проєктів. Розглянуті психотерапевтичні стратегії досяг­нення успіху спрямовані на формування реалістичності і самодостатності проєктів майбутнього, сприя­ють особистісному зростанню. У плані психокорекції деформованих життєвих домагань і ресоціа­лізації проблемної молоді ефективними є спеціальні психотехнології транзактного аналізу і гештальт­терапії, НЛП, які допомагають формувати продуктивну програму життєдіяльності особистості. Пред­ставники психолого-герменевтичної школи надають перевагу дискурсивним технологіям, спрямованим на забез­печення особистості можливістю керувати своїми ресурсами, інтерпретувати і трансформувати власне життя. У межах психолого-акмеологічного напряму з метою самопізнання і розвитку навичок викорис­та-ння акмересурсів задля досягнення акме-цілі ефективним є проведення акмеологічного тренінгу. Результативність технології проєктування життєвого шляху в контексті досліджень культурно-історичного напряму полягає у тому, що: розвиває комунікативні здібності проєктанта; сприяє в освоєнні бажаних соціальних ролей; стимулює пошук нових життєвих стратегій досягнення поставленої мети тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/11202
Розташовується у зібраннях:Т. 11, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5116-Текст статті-12007-1-10-20210630.pdf388.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.