Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/12180
Назва: | Суб'єктно-середовищний підхід до організації соціокультурного простору закладу освіти |
Інші назви: | Subject-environmental approach to the organization socio-cultural space of the educational institution |
Автори: | Хімчук, Ліліана Іванівна Червінська, Інна Богданівна |
Ключові слова: | середовище освітній процес соціокультурний простір суб'єктносередовищний підхід |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Хімчук Л. І. Суб'єктно-середовищний підхід до організації соціокультурного простору закладу освіти / Л. І. Хімчук, І. Б. Червінська // Освітні обрії. - 2021. - Т. 53. - № 2. - С. 44-49. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкриваються теоретичні засади застосування суб'єктносередовищного підходу до організації соціокультурного простору закладу освіти з метою збереження й різноаспектного розвитку освітньої інноваційності, етнокультурної ідентичності й національної самобутності. Автори наголошують, що суб'- єктно-середовищний підхід передбачає міжпредметну інтеграцію положень, які визначають специфіку розвитку об'єктів і принципів діяльності середовища, розширюючи таким чином сферу їх впливу в освітньому процесі. У цьому контексті вказується, що шкільне середовище закладу освіти виступає функціональним простором взаємодії суб'єктів освіти, між якими встановлюється соціально-педагогічна взаємодія. Для вирішення поставлених завдань дослідниками застосовувався комплекс наукових методів, який забезпечив достовірність результатів і висновків: контент-аналіз – для з'ясування стану розробленості проблеми, формулювання системи базових понять і концептуалізації основних положень; аналіз і синтез філософських, соціологічних, психолого-педагогічних джерел, інтернет-ресурсів, вивчення та узагальнення практики діяльності закладів загальної середньої освіти. Вказується, що специфіка організації освітнього процесу, унікальна атмосфера закладу освіти, наповнення змістового контенту освітньої програми підготовки школярів, фаховість та освітньо-методичний рівень педагогів цих закладів визначає рівень освіти в регіоні, впливає на формування позитивного іміджу закладу освіти в об'єднаній територіальній громаді, регіоні, країні. Дослідники ставлять пріоритет у виборі альтернативних шляхів і теоретикометодологічних орієнтирів становлення та розвитку інноваційних закладів освіти у суб'єктно-середовищному підході та концепції соціокультурної модернізації. Доцільність застосування суб'єктно-середовищного підходу підвищує ефективність функціонування усіх каналів взаємодії суб'єктів освітнього процесу, що забезпечує комплексний вплив на соціальну активність та особистісний розвиток (діяльнісний, сенситивний, когнітивний, інтерактивний, орієнтувальний, фізичний). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/12180 |
Розташовується у зібраннях: | Т. 53, № 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
5859-Текст статті-15874-1-10-20220408.pdf | 245.72 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.