Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/12268
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЧерепаня, Марія Тарасівна-
dc.date.accessioned2022-05-20T10:00:01Z-
dc.date.available2022-05-20T10:00:01Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЧерепаня М. Т. Діяльність шкільних інтернатів Закарпаття першої половини ХХ століття / М. Т. Черепаня // Гірська школа Українських Карпат. - 2021. - № 25. - С. 44-47.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/12268-
dc.description.abstractСтворення та функціонування опорних закладів освіти зумовлює проблему забезпечення школярів умовами для проживання в разі відсутності можливостей для їх щоденного підвезення до опорного закладу освіти. Саме це й актуалізує проблему створення шкільних гуртожитків або шкільних інтернатів. Шкільні інтернати діяли на території Закарпаття ще в першій половині ХХ століття. Мета дослідження – провести ретроспективний аналіз діяльності шкільних інтернатів у Закарпатті першої половини ХХ століття. Методи дослідження: пошуково-бібліографічний – з метою вивчення архівних, бібліотечних каталогів, фондів, описів та бібліографічних видань; контент-аналіз архівних джерел та матеріалів щодо діяльності шкільних інтернатів. У статті здійснено огляд діяльності шкільних інтернатів у Закарпатті першої половини ХХ століття, поява яких зумовлювалася прийняттям в 1868 р. Закону «Про освіту», відповідно до якого на території закарпатських земель, що входили до складу Австро-Угорської імперії, розпочалась стрімка розбудова освітніх закладів – від народних початкових шкіл до горожанських, а також гімназій, ліцеїв, вчительських семінарій. Переважно ці заклади знаходилися в низовинній частині сучасного Закарпаття в містах Ужгород, Мукачево, Берегово, Надь Севлюш, відтак учні віддалених та гірських районів потребували умов для проживання за місцем навчання. Шкільні інтернати організовувалися державним коштом та за підтримки приватних осіб, благодійних організацій. Шкільні інтернати передбачали цілодобове перебування вихованців та організовували їх життєдіяльність у вільний від навчання час. Для забезпечення діяльності шкільного інтернату призначався управитель, префекти (педагогічні наставники, вихователі), духовний управитель, а також допоміжний персонал.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectвихованняuk_UA
dc.subjectЗакарпаттяuk_UA
dc.subjectшкільний інтернатuk_UA
dc.titleДіяльність шкільних інтернатів Закарпаття першої половини ХХ століттяuk_UA
dc.title.alternativeThe Transcarpatian boarding schools activity in the first half of the XX centuryuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 25

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5797-Текст статті-15491-1-10-20220223.pdf403.79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.