Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/12282
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілавич, Галина Василівна-
dc.contributor.authorПерчик, Мар'яна-
dc.contributor.authorПавлюк, Ангеліна-
dc.contributor.authorОзарко, Вероніка-
dc.date.accessioned2022-05-25T08:27:08Z-
dc.date.available2022-05-25T08:27:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationБілавич Г. В. Екологія мовлення здобувачів освіти: теоретичний і практичний аспекти / Г. В. Білавич, М. Перчик, А. Павлюк, В. Озарко // Гірська школа Українських Карпат. - 2021. - № 25. - С. 59-62.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/12282-
dc.description.abstractСтаття присвячена теоретичним та практичним аспектам проблеми екології мовлення здобувачів освіти. Зазначено, що питання формування культури мовлення - предмет особливої уваги українських науковців. У контексті цієї проблеми чимало вітчизняних дослідників (О. Сербенська, М. Мірченко, Г. Білавич, Б. Ажнюк, Л. Ажнюк, Л. Андрієнко, Л. Белей, О. Михальчук, О. Скопненко, О. Тараненко, О. Тищенко-Монастирська та ін.) слідом за зарубіжними вченими (А. Філл, Е. Хауген та ін.) актуалізують проблему екології мови. Термін «екологія мови» виник порівняно недавно (1970 р.), згодом у зарубіжній науці з’явилися нові напрями дослідження, зокрема й еколінгвістика. Під екологією (культурою) української мови автори розуміють досконалий рівень мовнокомунікативної підготовки, яка передбачає дотримання нормативності української літературної мови, володіння всіма стилями української мови; уміння висловлюватися правильно й виразно, використовувати за призначенням різні стилістичні мовні засоби наукового стилю в письмовій та усній формах. Проблема екології мовлення здобувачів освіти є сьогодні надзвичайно актуальною: мова – необхідна умова виховання соціально активної і духовно багатої і морально розвиненої особистості. Від мовлення залежить також професійна успішність особистості. Як показали результати досліджень, студентам властивий середній та низький рівні володіння мовленнєвою культурою. Українська мова має велике значення в системі освіти, оскільки саме за допомогою мови в середніх і вищих закладах здобувачі освіти набувають компетентностей. Досконале володіння українською мовою є обов’язком і прерогативою майбутнього вчителя початкової школи. Створення екологічно мовного середовища в закладі освіти – одна з педагогічних умов формування екологічного українського мовлення учнів та студентів. Засобом мовної діяльності, спрямованої на очищення мовленнєвого середовища від суржику, росіянізмів, мовних помилок, тощо, може стати науковий гурток «Мовні екологи». У такий спосіб і студенти, і школярі оволодівають усіма необхідними мовними й мовленнєвими компетенціями, збагачують свій словниковий запас, екологізують довкілля.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectекологія мовиuk_UA
dc.subjectздобувачі освітиuk_UA
dc.subjectкультура мовленняuk_UA
dc.subjectгурток «Мовні екологи»uk_UA
dc.titleЕкологія мовлення здобувачів освіти: теоретичний і практичний аспектиuk_UA
dc.title.alternativeSpeech ecology of education seekers: theoretical and practical aspectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5801-Текст статті-15497-1-10-20220223.pdf210.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.