Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/12297
Назва: Формування когнітивної гнучкості як базової компетентності майбутнього педагога: науково-теоретичне обгрунтування проблеми
Інші назви: Formation cognitive flexibility as a basic competence of a future teacher: scientific and theoretical substantiation this problem
Автори: Савчук, Борис Петрович
Романишин, Руслана Ярославівна
Хімчук, Ліліана Іванівна
Височан, Леся Михайлівна
Ключові слова: когнітивна гнучкість
когнітивні здібності
адаптативні здібності
гнучкість мислення
Дата публікації: 2021
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Савчук Б. П. Формування когнітивної гнучкості як базової компетентності майбутнього педагога: науково-теоретичне обгрунтування проблеми / Б. П. Савчук, Р. Я. Романишин, Л. І. Хімчук , Л. М. Височан // Гірська школа Українських Карпат. - 2021. - № 25. - С. 102-106.
Короткий огляд (реферат): У статті в руслі дискурсу зарубіжних і українських вчених здійснено науково-теоретичне обґрунтування проблеми формування когнітивної гнучкості як професійної компетентності майбутніх педагогів. Показано, що когнітивна гнучкість предметно вивчається в психології, філософії, клінічній медицині, менеджменті, педагогіці, кібернетиці, інших галузях знань. Визначено сутність «опозиційного» до неї когнітивної регідності. Розкрито зміст сформованої на початку ХХІ ст. теорії когнітивної гнучкості. Її представники критикують «традиційну» модель освіти як «лінійну», бо інформація в ній подається в логічному, послідовному структурованому вигляді. Тому вона не відповідає суспільним викликам та потребам підготовки сучасного фахівця, який має швидко адаптуватися до нових соціальних умов та вимог педагогічної діяльності. З’ясовано сутність професійної компетентності майбутнього вчителя, її основних структурних компонентів та педагогічних умов реалізації. Визначено і схарактеризовано чотири основні компоненти когнітивної гнучкості як професійної компетентності майбутніх педагогів: 1) когнітивні здібності (володіння психофізіологічними і рецептивними здатностями і здібностями щодо адекватного розуміння сучасних суспільних й освітніх викликів); 2) адаптативні здібності (швидка адаптація до різних життєвих обставин, адекватна поведінка за різних ситуацій); 3) гнучкість мислення (адекватне сприйняття і реагування на зміни в професійному і соціальному середовищі); 4) емоційна гнучкість у «вузькому» сенсі означає ціннісно-емоційне сприйняття реалій професійного та соціального життя; спокійне, толерантне реагування на специфічні вияви поведінки здобувачів освіти, колег по роботі тощо.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/12297
Розташовується у зібраннях:№ 25

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
5811-Текст статті-15527-1-10-20220224.pdf214.11 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.