Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/12300
Title: Стимулювання процесу учіння учнів початкової школи
Other Titles: Stimulation of the primary school students' learning process
Authors: Кіліченко, Оксана Іванівна
Наконечна, Лариса Богданівна
Keywords: навчальний процес
стимулювання
стимул
мотив
Issue Date: 2021
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Кіліченко О. І. Стимулювання процесу учіння учнів початкової школи / О. І. Кіліченко, Л. Б. Наконечна // Гірська школа Українських Карпат. - 2021. - № 25. - С. 116-120.
Abstract: У статті розглянуто особливості стимулювання учнів початкових класів до навчання. Проаналізовано й узагальнено поняття «мотив», «мотивація», «стимул», «стимулювання». Визначено етапи формування інтересу учіння в учнів початкових класів і його залежність від організації освітнього процесу. Досліджено рівень сформованості пізнавальних інтересів школярів. Систематизовано й розроблено класифікацію стимулів навчальної діяльності, яка включає стимули, джерелом виникнення яких є процес діяльності, стимули, джерелом виникнення яких є зміст діяльності, стимули, джерелом виникнення яких є стосунки між учителем і учнем, стимули, як результат оцінювання учнів і стимули, які виникають внаслідок використання різних засобів навчання. Показано залежність використання стимулів навчання від використання методів навчання і форм організації навчального процесу. Зокрема, конкретизовано вимоги до використання таких методів навчання: спеціально організовані ситуації успіху, метод створення ситуації інтересу до певного предмета, метод створення ситуації новизни навчального матеріалу, метод опори на життєвий досвід учнів. Зазначено доцільність використання методу стимулювання навчального процесу в початковій школі різноманітних ігор та ігрових форм організації пізнавальної діяльності, з-поміж яких виокремлено такі групи ігор: короткі ігри та ігрові оболонки. Зауважено особливості організації освітнього процесу в початковій школі з метою стимулювання учіння дітей через поєднання їх у групи. Визначено роль шкільних підручників як засобів організації освітнього процесу та особливості їх використання в стимулюванні учіння учнів молодшого шкільного віку. У статті окреслено педагогічні умови успішного стимулювання дітей до навчання, основними з яких є забезпечення відповідності змісту програмного матеріалу розумовому розвитку учнів, застосування різноманітних видів, форм і методів навчальної діяльності, використання на уроках колективної діяльності, творчість учителя в процесі роботи з підручниками, створення сприятливого морально-психологічного мікроклімату.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/12300
Appears in Collections:№ 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5814-Текст статті-15533-1-10-20220224.pdf224.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.