Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/12421
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мафтин, Наталія Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-08T08:22:13Z | - |
dc.date.available | 2022-06-08T08:22:13Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Мафтин Н. В. «Симуляція гнозису»: які двері відчиняють «Ключі Марії» (на матеріалі роману А. Куркова, Ю. Винничука «Ключі Марії») / Н. В. Мафтин // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2021. - Т. 8. - № 2. - С. 70-78. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/jpnu.8.2.70-78 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/12421 | - |
dc.description.abstract | Пропонована стаття — перше дослідження художніх особливостей роману «Ключі Марії» з часу публікації твору. У статті з’ясовано різницю між художніми текстами, що постали як спроба відповіді на запити філософії гнозису, і текстами літератури постмодерну, автори яких використовують гностичні ідеї для побудови художнього світу твору, значною мірою формалізувавши їх. Вважаємо за доцільне застосовувати для цієї групи творів поняття «симуляція гнозису». Автор доводить, що основою сюжету й композиції «Ключів Марії» є саме таке використання ідей та знаків цього філософського напряму. «Симуляція гнозису» увиразнює і жанрову специфіку роману як детективно-пригодницького, стимулює читацький інтерес, адже слугує інтригоутворювальним чинником. Твір моделюється за принципом «космогонічної структури»: двополюсність виявляється в групуванні персонажів й у вирішенні основного конфлікту. Елементи гнозису, тиражованого на рівні субкультури, вдало використані для поєднання трьох сюжетних ліній, трьох часопросторових вимірів. Епіцентром твору є образ Діви у трьох її романних утіленнях (Марії, Арети, Рини) – вічно юної рятівниці людства, за якою в усіх трьох сюжетних «світах» полюють сили зла. Цікавою художньою знахідкою в романі став сюжет утраченої історичної хроніки про лицаря Ольгерда: в космосі наративу твору він сприймається як «наднова», що притягує до себе світи двох віддалених у часі сюжетних орбіт і творить своєрідний інсайт на останніх сторінках. Автори «Ключів Марії» використали симуляцію гнозису перш за все для моделювання сюжету, хронотопу, інтриги, однак ціннісні орієнтири, що глибинно відсвічують у легендах і артефактах, пов’язаних із життям Діви Марії, стимулюють у читача потребу самовизначення. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" | uk_UA |
dc.subject | субкультура | uk_UA |
dc.subject | композиція | uk_UA |
dc.subject | хронотоп | uk_UA |
dc.subject | інтрига | uk_UA |
dc.subject | гнозис | uk_UA |
dc.subject | сюжет | uk_UA |
dc.title | «Симуляція гнозису»: які двері відчиняють «Ключі Марії» (на матеріалі роману А. Куркова, Ю. Винничука «Ключі Марії») | uk_UA |
dc.title.alternative | Simulation of Gnosis: Which Doors Do "Keys of Mary" Open (On the Basis On the Novel "Keys of Mary" by A. Kurkov, Yu. Vynnychuk) | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 8, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5946-Текст статті-16571-1-10-20220602.pdf | 580.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.