Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/12549
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Степура, Тетяна Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-05T11:58:41Z | - |
dc.date.available | 2022-07-05T11:58:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Степура Т. М. Регіональна диференціація розвитку освітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу України // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - 2021. - Вип. 17(2). - С. 8-19. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/12549 | - |
dc.description.abstract | Стаття спрямована на дослідження особливостей регіональної диференціації розвиткуосвітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу України. У сучасних соціально-економічних умовах до людських ресурсів, середовища існування людей та їх спільнот, задоволення потреб людей, у тому числі й у підвищенні освітнього рівня, реалізації економічної активності відповідно до фаху, предʼявляються особливі вимоги щодо якості.Метою є розробка методики оцінки такої диференціації для подальшого обґрунтування освітньої політики. Ключовим та науково новим у методиці є врахування основних положень кваліології, що дозволяє забезпечити відображення квалітативної суті категорії людський потенціал та її компонент. Для цього у дослідженні зʼясовано суть і компонентну будову людського потенціалу з погляду його квалітативності. Обґрунтовано методику його кваліметричного оцінювання з урахуванням вимог відносності оцінки, проблемності визначення еталону, можливості включення в аналіз номінальних змінних, що забезпечується використанням прийомів таксономічного і дискримінантного аналізів. Останній, зокрема, вирішує завдання класифікації регіонів за семантичним показником розвитку освітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу (від високого до низького), дозволяє визначати змінні, що мають найбільший внесок у розрізнення груп регіонів, і вперше використаний з метою оцінювання рівня розвитку людського потенціалу регіонів. Розроблено систему ознак і показників розвитку освітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу. Особистісний аспект розвитку освітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу експлікується у сформованих знаннях і здібностях людей, а діяльнісний – у здобутті освіти і характеризує її якість, неперервність, ефективність інвестування у неї. Результати аналітичного дослідження засвідчили існування регіональних центрів притягування освітньо-інтелектуального потенціалу України, а також регіони, де відбувається його вимивання. Розкрито причини такої диференціації, які рекомендовано враховувати при формуванні регіональних політик розвитку людського потенціалу: насамперед, освітньої, але також і міграційної, політики зайнятості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" | uk_UA |
dc.subject | людський потенціал | uk_UA |
dc.subject | освітньо-інтелектуальна компонента людського потенціалу | uk_UA |
dc.subject | кваліологія | uk_UA |
dc.subject | квалітативний | uk_UA |
dc.subject | регіональна диференціація | uk_UA |
dc.subject | дискримінантний аналіз | uk_UA |
dc.title | Регіональна диференціація розвитку освітньо-інтелектуальної компоненти людського потенціалу України | uk_UA |
dc.title.alternative | REGIONAL DIFFERENTIATION OF THE DEVELOPMENT OF THE EDUCATIONAL - INTELLECTUAL COMPONENT OF UKRAINE’S HUMAN POTENTIAL | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 2, № 17 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5572-Article Text-14368-1-10-20211213.pdf | 519.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.