Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/12758
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦюняк, Оксана Петрівна-
dc.date.accessioned2022-08-13T16:49:48Z-
dc.date.available2022-08-13T16:49:48Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЦюняк О. Імплементація принципів академічної доброчесності у закладах вищої освіти. Академічні студії. Серія «Педагогіка». Видавничий дім «Гельветика», 1, 2022, 216−221. (0,25 др.арк.).uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/12758-
dc.description.abstractУ статті актуалізовано проблему імплементації принципів академічної доброчесності у закладах вищої освіти. Систематизовано нормативно-правові документи, які визначають доцільність упровадження принципів академічної доброчесності у освітній процес закладів вищої освіти. Уточнено сутність понять «доброчесність», «академічна доброчесність», яку визначають як кодекс моралі та етичні правила культурного наукового та освітнього співтовариства. На прикладі Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника доведено, що заклади вищої освіти керуються законами та рекомендаціями щодо упровадження та дотримання принципів академічної доброчесності у освітньому середовищі. Визначено основні умови, що сприятимуть розвитку доброчесного освітнього середовища у закладах вищої освіти, а саме: розроблення освітніх програм, що розкривають тему доброчесності, визначають її роль у освітньому процесі та розвитку успішної особистості, сприяють формуванню практичних навичок як уникати корупції в повсякденному житті та професійній діяльності; розроблення проєктів із впровадження принципів академічної доброчесності, популяризація наукових традицій, що пройшли апробацію часом; організація вебінарів, масових відкритих онлайн курсів з академічної доброчесності тощо. Зроблено висновок, що у закладах вищої освіти необхідно дотримуватися чітких правил та норм академічної доброчесності, прозоро та послідовно запроваджувати на практиці академічні норми і правила, розробляти, роз’яснювати та належним чином розглядати випадки порушення академічної доброчесності. Для дотримання принципів академічної доброчесності необхідно, працюючи з інформацією, у разі використання ідей, тверджень ретельно робити покликання на наукові та літературні джерела, поважати авторське право, дотримуватися принципу достовірності у процесі інтерпретації фактів. Беззаперечним є той факт, що імплементація принципів академічної доброчесності повинна змінити мислення та свідомість молоді, сприяти підвищенню якості освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.relation.ispartofseries1;-
dc.subjectдоброчесність, академічна доброчесність, якість освіти, етичні принципи, імплементація принципів академічної доброчесності, заклад вищої освіти, академічна недоброчесність.uk_UA
dc.titleІмплементація принципів академічної доброчесності у закладах вищої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Цюняк Оксана Петрівна.pdf257.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.