Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/12788
Назва: Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до організації інклюзивного освітнього середовища як психолого-педагогічна проблема
Інші назви: Pre-Service Training of Elementary School Teachers for Organization of Inclusive Learning Environment
Автори: Сидорів, Сергій Мирославович
Ключові слова: інклюзивне освітнє середовище
підготовка вчителя початкової школи
діти з особливими освітніми потребами
особи з інвалідністю
Дата публікації: 2022
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Сидорів С. М. Професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи до організації інклюзивного освітнього середовища як психолого-педагогічна проблема / С. М. Сидорів // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2022. - Т. 9. - № 1. - С. 169-179.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено актуальність проблеми підготовки педагогів до ефективного впровадження інклюзивної освіти у навчальних закладах різних типів з урахуванням сучасних викликів. Визначено теоретичні аспекти, значення професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації інклюзивного освітнього середовища. Здійснено аналіз нормативно-правового забезпечення інклюзивного процесу в закладах освіти України. На основі аналізу наукових джерел, публікацій учених з теми дослідження обґрунтовано стан проблеми у психолого-педагогічній теорії в історико-педагогічній ретроспективі та сучасності. Значну увагу приділено вивченню праць українських учених з проблем організації навчання та використання інноваційних педагогічних технологій в умовах інклюзії. Окреслено різні аспекти підготовки майбутніх педагогів до ефективного впровадження інклюзивної освіти – індивідуалізація навчання в інклюзивному класі, використання інформаційно-комунікаційних технологій, засобів арт- та музикотерапії під час проведення корекційно-логопедичних заходів з формування усного мовлення у дітей, організаційно-методичні основи побудови корекційно-реабілітаційного простору закладу вищої освіти та ін. Доведено, що передумовою ефективної соціалізації та включення дітей з особливими освітніми потребами (ООП) та інвалідністю в навчальних процес є створення та підтримка належного інклюзивного середовища, а значить і необхідний медико-психолого-педагогічний супровід дітей з ООП. Акцентовано на використанні ефективних інноваційних стратегій і практик, розробці скоординованої програми підготовки та перепідготовки фахівців, налагодження комунікації та співпраці (в тому числі міжнародної) в освітній інклюзивній спільноті. З’ясовано, що створення ефективного інклюзивного освітнього середовища в сучасній початковій школі детерміноване рівнем професійної готовності педагогів до реалізації відповідних завдань у практичній діяльності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/12788
Розташовується у зібраннях:Т. 9, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6181-Текст статті-17432-1-10-20220801.pdf400.74 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.