Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/13109
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сікорський, Петро Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-24T09:43:36Z | - |
dc.date.available | 2022-10-24T09:43:36Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Сікорський П. І. Фундаментальні принципи нової української школи у працях Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського і Василя Сухомлинського / П. І. Сікорський // Освітні обрії. - 2022. - Т. 54. - № 1. - С. 15-21. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/obrii.54.1.15-21 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/13109 | - |
dc.description.abstract | У науковій статті досліджується науково-педагогічна спадщина відомих українських педагогів Г. Сковороди, К. Ушинського і В. Сухомлинського в частині фундаментальних принципів педагогіки (природовідповідності, нерівної рівності, розвивального навчання). Аналізуючи розвиток педагогічних поглядів учених щодо природовідповідного, розвивального навчання, автор інтегрує і поглиблює їх, а також дає цим принципам наукове визначення. Зазначається, що між принципами природовідповідності, розвивального навчання, нерівної рівності існують взаємозв’язок і взаємодія. Автор акцентує, що принцип нерівної рівності (Г. Сковорода) досі не був зактуалізованим в українській педагогіці, а саме він дозволяє стверджувати, що за ніяких, навіть ідеальних умов навчання, не вдасться досягти високих навчальних досягнень з усіма учнями. Доведено, якщо цей принцип ігнорувати, то в навчанні учнів домінуватимуть авторитарні методи навчання, тобто школа не буде виконувати однієї зі своїх основних функцій: виховувати й усебічно розвивати учнів. Наголошується, що вище зазначені принципи особливо актуальні в сучасних умовах, коли системно реформується середня освіта за концепцією «Нова українська школа». | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | нова українська школа | uk_UA |
dc.subject | реформування освіти | uk_UA |
dc.subject | середня освіта | uk_UA |
dc.subject | методологічні принципи | uk_UA |
dc.title | Фундаментальні принципи нової української школи у працях Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського і Василя Сухомлинського | uk_UA |
dc.title.alternative | Fundamental principles of the new ukrainian school in the works of G. Skovoroda, K. Ushinskyi and V. Sukhomlynskyi | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 54, № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6279-Текст статті-18090-1-10-20221020.pdf | 269.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.