Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/13109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСікорський, Петро Іванович-
dc.date.accessioned2022-10-24T09:43:36Z-
dc.date.available2022-10-24T09:43:36Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСікорський П. І. Фундаментальні принципи нової української школи у працях Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського і Василя Сухомлинського / П. І. Сікорський // Освітні обрії. - 2022. - Т. 54. - № 1. - С. 15-21.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/obrii.54.1.15-21-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/13109-
dc.description.abstractУ науковій статті досліджується науково-педагогічна спадщина відомих українських педагогів Г. Сковороди, К. Ушинського і В. Сухомлинського в частині фундаментальних принципів педагогіки (природовідповідності, нерівної рівності, розвивального навчання). Аналізуючи розвиток педагогічних поглядів учених щодо природовідповідного, розвивального навчання, автор інтегрує і поглиблює їх, а також дає цим принципам наукове визначення. Зазначається, що між принципами природовідповідності, розвивального навчання, нерівної рівності існують взаємозв’язок і взаємодія. Автор акцентує, що принцип нерівної рівності (Г. Сковорода) досі не був зактуалізованим в українській педагогіці, а саме він дозволяє стверджувати, що за ніяких, навіть ідеальних умов навчання, не вдасться досягти високих навчальних досягнень з усіма учнями. Доведено, якщо цей принцип ігнорувати, то в навчанні учнів домінуватимуть авторитарні методи навчання, тобто школа не буде виконувати однієї зі своїх основних функцій: виховувати й усебічно розвивати учнів. Наголошується, що вище зазначені принципи особливо актуальні в сучасних умовах, коли системно реформується середня освіта за концепцією «Нова українська школа».uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectнова українська школаuk_UA
dc.subjectреформування освітиuk_UA
dc.subjectсередня освітаuk_UA
dc.subjectметодологічні принципиuk_UA
dc.titleФундаментальні принципи нової української школи у працях Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського і Василя Сухомлинськогоuk_UA
dc.title.alternativeFundamental principles of the new ukrainian school in the works of G. Skovoroda, K. Ushinskyi and V. Sukhomlynskyiuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 54, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6279-Текст статті-18090-1-10-20221020.pdf269.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.