Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1310
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПасніченко, Анжела Едуардівна-
dc.date.accessioned2020-03-05T09:23:45Z-
dc.date.available2020-03-05T09:23:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationПасніченко А. Е. Рівні психічного розвитку особистості / А. Е. Пасніченко // Психологія особистості. - 2016. - Т. 7. - № 1. - С. 56-69.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1310-
dc.description.abstractУ статті дискутується розвиток особистості, що являє собою неоднорідний нелінійний процес переходів з одного якісного рівня на інший. Відтак зміст понять «особистісний ріст», «розвиток психіки», «розвиток особистості», «формування особистості» у психології особистості, соціальній, віковій, педагогічній психології має різні змістові навантаження. У віковій психології це поняття «тоне» у фізіологічно зумовленому розвиткові психіки, у соціальній та педагогічній психології розвиток особистості розглядається як функція від групової динаміки чи організованого виховного впливу. У ХХІ ст. активно розробляються методи втручання інженерії (психоінжиніринг) у психіку людини. Акцент на «зовнішньому» джерелі психологічних змін людини передбачає глибинну недовіру до її природних передумов, водночас гуманістична психологія організовує формування особистості при спиранні на її внутрішні ресурси та потенціал. Проте процес особистісного зростання не розгортається автоматично і в «нормативної більшості» людей не відбувається тому, що людина обирає «не розвиватися». Свобідна людина протиставляє цим тенденціям свою власну індивідуальну позицію, оскільки «людські цінності» не можуть бути загальними. За результатами нашого дослідження самооцінок та експертних оцінок тезаурусу вольових якостей найнижчі оцінки розвитку отримала «ініціативність» (оскільки у соціумі «Ініціативність карається!»). Більшість людей є споживачами, тому мотиваційно-діяльнісна складова психічної організації людини ігнорується. Згідно з типологією рівнів особистості О. Сатова, яка базується на якості свідомості, можна діагностувати європейську цивілізацію на рівні «багатовимірної» колективної свідомості. У дослідженні ми отримали зворотний кореляційний зв'язок між механізмами соціалізації та самоактуалізації особистості, з чого зробили висновок, що соціалізація буде пригнічувати самоактуалізацію людини. Вважаємо, що за умов соціальних змін актуалізуються механізми соціалізації, після чого їм на зміну може прийти процес самоактуалізації (за потреби).uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"uk_UA
dc.subjectпсихічний розвиток особистостіuk_UA
dc.subjectпервинність соціалізаціїuk_UA
dc.subjectвторинність самоактуалізаціїuk_UA
dc.subjectособистісний рістuk_UA
dc.titleРівні психічного розвитку особистостіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Т. 7, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2044-5624-2-PB.pdf364.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.