Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/1355
Назва: | Аксіопсихологічні засади розвитку сучасної вищої освіти |
Автори: | Радчук, Галина Кіндратівна |
Ключові слова: | аксіопсихологія когнітивна парадигма освіти компетентнісна парадигма ціннісно-смисловий підхід |
Дата публікації: | 2015 |
Видавництво: | ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" |
Бібліографічний опис: | Радчук Г. К. Аксіопсихологічні засади розвитку сучасної вищої освіти / Г. К. Радчук // Психологія особистості. - 2015. - Т. 6. - № 1. - С. 84-89. |
Короткий огляд (реферат): | Статтю присвячено проблемі теоретичного осмислення аксіологічних аспектів розвитку сучасної вищої освіти. Проаналізовано чотири основні парадигми сучасної вищої освіти: когнітивну, компетентнісну, особистісно зорієнтовану і культурологічну. Показано, що на теоретичному рівні відбулося різке звуження смислового поля науково-педагогічної рефлексії: увага звертається на виробництво суми знань, заданої соціальної поведінки, технологій діяльності майбутнього фахівця. Обґрунтовано, що нерозробленість філософсько-методологічних засад сучасної вищої освіти призводить до орієнтації на формальні, технологічні аспекти освітнього процесу. Відтак, у першу чергу страждає освіта в її гуманітарному розумінні. Показано, що когнітивно-компетентнісний компонент освіти має інструментальний характер стосовно основної цінності – культурного, особистісно-смислового розвитку людини, а вирішення проблеми ціннісних орієнтирів розвитку сучасної вищої освіти пов’язане з необхідністю реалізації ціннісно-смислового підходу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/1355 |
Розташовується у зібраннях: | Т. 6, № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2060-5657-1-SM.pdf | 200.94 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.