Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/1364
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДзюба, Тетяна-
dc.date.accessioned2020-03-17T10:07:34Z-
dc.date.available2020-03-17T10:07:34Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationДзюба Т. Деструктивні ознаки професійного самоставлення та їх вплив на професійне здоров’я вчителя / Т. Дзюба // Психологія особистості. - 2015. - Т. 6. - № 1. - С. 172-183.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/ps.6.1.172-183-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1364-
dc.description.abstractУ статті розглянуто особливості впливу деструктивних ознак професійного самоставлення на професійне здоров’я вчителя. Відмічено, що професійний сенс "Я", який визначає характер професійного самоставлення особистості, виступає латентною й інактивною смисловою структурою, що забезпечує надійне збереження досвіду самоусвідомлення в професії. Підкреслено, що джерелом професійного самоставлення вчителя і відображеного у ньому професійного смислу "Я-професіонал" виступають професійні мотиви та професійні цінності фахівця. Зауважено, що несприятливі умови професійного середовища провокують розвиток деструктивних ознак професійного самоставлення вчителя, прямо й опосередковано впливаючи на його професійне здоров’я. Зроблено припущення, що деструктивні ознаки професійного самоставлення фахівця можуть виступати своєрідними ризиками професійного здоров’я вчителя. За результатами теоретико-емпіричного дослідження розкрито сутність понять "професійне здоров’я", "ризики професійного здоров’я" та "деструктивні ознаки професійного самоставлення". Показано, що деструктивні ознаки професійного самоставлення як специфічні форми активного руйнівного ставлення особистості до самої себе в умовах професійного середовища, потужно впливають на індивідуальні властивості працівника і починають об’єктивно перешкоджати досягненню успіху в професійній діяльності, утруднюють ділове спілкування, гальмують кар’єрне зростання. Проаналізовано результати кореляційного аналізу взаємозв’язку між факторами "негативна оцінка себе як особистості й професіонала" та "негативна оцінка праці" й окремими факторами груп ризиків професійного здоров’я вчителя. Зроблено висновок, що негативна самооцінка вчителя та негативна оцінка власної праці провокують системні зміни інтегральних характеристик фахівця й можуть стати однією з причин спрощення образу "Я-професіонал", впливаючи не лише на особистість педагога, а й на те середовище, яке він організовує навколо себе.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"uk_UA
dc.subjectпрофесійне самоставленняuk_UA
dc.subjectпрофесійний сенс "Я"uk_UA
dc.subjectпрофесійне здоров’яuk_UA
dc.subjectнегативна самооцінкаuk_UA
dc.titleДеструктивні ознаки професійного самоставлення та їх вплив на професійне здоров’я вчителяuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 6, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2069-5675-1-SM.pdf264.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.