Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/1369
Назва: Психологічні особливості переживання смисложиттєвої кризи ранньої юності (результати емпіричного дослідження)
Автори: Сватенкова, Тетяна Іванівна
Ключові слова: ранній юнацький вік
екзистенційні переживання
смисложиттєва криза
життєві цінності
екзистенція
Дата публікації: 2015
Видавництво: ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"
Бібліографічний опис: Сватенкова Т. І. Психологічні особливості переживання смисложиттєвої кризи ранньої юності (результати емпіричного дослідження) / Т. І. Сватенкова // Психологія особистості. - 2015. - Т. 6. - № 1. - С. 223-232.
Короткий огляд (реферат): У статті йде мова про емпіричне дослідження психологічних особливостей переживання смисложиттєвої кризи у ранньому юнацькому віці, розкривається актуальність дослідження та діагностичний інструментарій. Подано основні результати дослідження у вигляді процентних співвідношень, таблиці та діаграми на вибірці 267 студентів І-ІІІ курсів (вік 16 - 19 років) протягом 2010-2014 років.Основний зміст статті розкриває сутність феномену екзистенційних переживань в період юності. Розкрито специфіку і структуру екзистенційного переживання як чинника розвитку внутрішнього світу особистості і основної передумови формування індивідуальних цінностей особистості. Визначено роль екзистенційних переживань у філософсько-психологічному контексті і як предмета вікової та педагогічної психології. Висвітлено феноменологічний і теоретико-методологічний аспекти екзистенційних переживань, обґрунтовано актуальність вивчення екзистенційних переживань.З урахуванням результатів емпіричного дослідження охарактеризовано феномен екзистенційного переживання. Екзистенційне переживання – це емоційно-афективний стан людини, що супроводжується психічною активністю, має широку часову перспективу, спонукає особистість до прийняття нетипових рішень і креативних дій, характеризується ціннісною спрямованістю і підносить особистість в ранг творця своєї долі через усвідомлення даностей смерті, самотності, сенсу життя і свободи.На основі проведеного комплексного емпірико-герменевтичного дослідження екзистенційних переживань особистості у ранньому юнацькому віці описано структурні характеристики переживання і психологічні особливості даного явища. Удосконалено, апробовано і впроваджено методику "Незакінчені речення" для вивчення психологічних особливостей екзистенційних переживань в ранньому юнацькому віці.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/1369
Розташовується у зібраннях:Т. 6, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2074-5685-1-SM.pdf310.49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.