Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/13828
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гуменюк, Ірина Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2022-11-28T07:55:37Z | - |
dc.date.available | 2022-11-28T07:55:37Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Гуменюк І. М. Структурно-функційна модель навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх учителів початкових класів і вихователів. Наукові записки Малої академії наук України. 2022. № 1 (23). С. 13–20. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/13828 | - |
dc.description.abstract | У статті досліджено процес педагогічного моделювання як методу наукового пізнання. На основі концептуальних положень розроблено алгоритм конструювання експериментальної моделі навчання курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» майбутніх фахівців педагогічної галузі. Відповідно до алгоритму сформульовано головну ідею та мету моделі, з’ясовано структурні компоненти процесу навчання курсу майбутніх педагогів, встановлено об’єктивно наявні взаємозв’язки між компонентами моделі, здійснено їх методичне обґрунтування і конкретизацію. На основі вивчення наявних у педагогічній науці теоретико-методологічних напрацювань сконструйовано та візуалізовано структурно-функційну модель навчання української мови за професійним спрямуванням. Визначаючи педагогічні умови експериментального навчання, авторка виділила соціальне замовлення як провідну передумову підготовки майбутніх педагогів. Метою змодельованого процесу навчання є формування здатності майбутніх фахівців педагогічної галузі розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у професійно-педагогічній діяльності, що передбачають застосування низки набутих у курсі «Українська мова за професійним спрямуванням» компетентностей. Акцентовано на синергетичності розробленої моделі, зокрема ознаках динамізму та адаптивності, оскільки модель враховує змінні передумови соціального замовлення, нормативно-правову реакцію на них, розширення сучасних лінгвістичних тенденцій і лінгводидактичних підходів. У процесі проєктування структурно-функційної моделі навчання української мови за професійним спрямуванням враховано комплекс лінгводидактичних підходів до мовної освіти, компетентнісну парадигму дисципліни, особливості міждисциплінарної координації, професійну адаптацію навчально-методичного забезпечення, поєднання інноваційних технологій і традиційних методів навчання, діяльнісний аспект професійно-комунікативної підготовки. У межах поетапного аналізу перебігу експериментального навчання визначено мету кожного етапу, основні форми й методи, застосування яких підвищує результативність опанування дисципліни. Abstract. The article studies the process of pedagogical modelling as a method of scientific cognition. On the basis of the conceptual framework, an algorithm for construction of an experimental model of teaching the Ukrainian Language for Professional Purposes course to future pedagogical specialists has been developed. According to the algorithm, the main idea and aim of the model have been formulated, the structural components of the process of teaching the course to future pedagogues have been determined, the objectively existing correlations between the components of the model have been established, and their methodical substantiation and specification have been conducted. Based on the study of the theoretical and methodological works available in pedagogical science, a structural and functional model of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes has been constructed and visualized. Acknowledging the pedagogical conditions of experimental learning, the author emphasizes social demand as the main prerequisite for preparation of future pedagogues. The aim of the modelled teaching process is to form the ability of future pedagogical experts to solve complex specialized tasks and practical problems in professional pedagogical activities, which envisage using a set of competences acquired during the Ukrainian Language for Professional Purposes course. The synergy of the developed model is emphasized, in particular the signs of dynamism and adaptability, since the model includes the changing social demand prerequisites, legislative reaction to them, and extension of modern linguistic trends and linguodidactic approaches. A set of didactic approaches to language education, the competence paradigm of the discipline, peculiarities of interdisciplinary coordination, professional adaptation of educational and methodical support, combination of innovative technology and traditional teaching methods, and the activity aspect of professional and communicative preparation have been considered in the process of designing the structural and functional model of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes. The aims of each stage, as well as the main forms and methods increasing the effectiveness of mastering the discipline, have been determined within the phased analysis of experimental learning. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | компетентність, лінгводидактичний підхід, синергетичність, педагогічне моделювання, професійне мовлення. | uk_UA |
dc.subject | competence, linguodidactic approach, synergy, pedagogical modelling, professional speech. | uk_UA |
dc.title | Структурно-функційна модель навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх учителів початкових класів і вихователів. | uk_UA |
dc.title.alternative | STRUCTURAL-FUNCTIONAL MODEL OF LEARNING OF UKRAINIAN LANGUAGE FOR PROFESSIONAL ORIENTATIONS OF FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS AND EDUCATORS | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті та тези (ПФ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2022__Naukovi_Zapyski__N_23__555__Druck_3-13-20.pdf | 1.12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.