Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/13829
Назва: Організація експериментальної перевірки ефективності методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням.
Інші назви: ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
Автори: Гуменюк, Ірина Михайлівна
Ключові слова: генеральна сукупність, вибіркова сукупність, українська мова за професійним спрямуванням, методична система, компетентність.
sample, general sample, Ukrainian Language for Professional Purposes, methodical system, competence.
Дата публікації: 2022
Бібліографічний опис: Гуменюк І. М. Організація експериментальної перевірки ефективності методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. 2022. № 1 (50). С. 65–68.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено проблемі ефективної організації експериментальних досліджень із використанням методів математичної статистики. Метою статті є розкриття алгоритму теоретико-практичної підготовки до проведення педагогічного експерименту. Як предмет експериментальної перевірки використано розроблену автором методичну систему навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі. У процесі дослідження застосовано системно-структурний, описовий методи, теоретичні методи узагальнення і конкретизації, а також математико-статистичний метод. У результаті дослідження сформульовано основні педагогічні умови організації експериментально-дослідного навчання, розкрито специфіку підготовчої роботи до проведення експерименту, сформульовано його мету й деталізовано завдання, визначено методичний супровід. Сформовано обсяги генеральної та випадкової вибірок з урахуванням регіонального та статистичного аспектів. Визначення мінімально необхідного обсягу вибіркової сукупності здійснено шляхом застосування формули граничної похибки для забезпечення точності й надійності результатів дослідження. The article focuses on the problem of effective organization of experimental research with the use of the methods of mathematical statistics. The relevance of the topic is evidenced by the necessity of improvement of the process of preparation and conduction of a pedagogical experiment, as well as examination of the objectivity and validity of the performed measurements. The aim of the article is elaboration of the algorithm of theoretical and practical preparation for conducting a pedagogical experiment. The methodical system of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes to future pedagogy specialists, which has been developed by the author, serves as the object of experimental examination. The descriptive, systemic and structural, mathematical and statistical methods, as well as the theoretical methods of generalization and particularization, have been applied in the research process. As a result of the study, the main pedagogical conditions for organization of experimental and exploratory learning have been formulated, the specificity of preparatory work before conducting an experiment has been elucidated, the aim and tasks of the experiment have been detailed, and the methodical support has been determined. The fact that the methodical system of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes to students of pedagogical institutions of higher education has to be based on the foundations of research, competence, communicative and activity-oriented, linguistic and extralinguistic, professionally oriented, systemic and synergistic, text-centric, functional and stylistic approaches has been taken into account in the process of organization of the experimental work. Components of the general ability of future experts to perform complex specialized tasks and solve practical problems in their professional and pedagogical activity include the discourse, documentation, general scientific, informational and technologic, entrepreneurial, editorial, and terminological competences. For the purpose of objectivity in conducting pedagogical measurements, the sizes of general and random samples have been formed considering the regional and statistical aspects. Determination of a minimal required size of a sample as a micromodel of a general sample is carried out by using the limiting error formula to ensure the accuracy and reliability of research results.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/13829
Розташовується у зібраннях:Статті та тези (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
257626-Текст статті-592823-1-10-20220528.pdf563.5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.