Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/14690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМатішак, Маріанна Василівна-
dc.contributor.authorМатвеєва, Наталія Олексіївна-
dc.date.accessioned2023-01-11T13:38:46Z-
dc.date.available2023-01-11T13:38:46Z-
dc.date.issued2021-12-29-
dc.identifier.citation1. Розвиток дошкільної інклюзивної освіти в Україні: засадничі підвалини. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 84, том 1. 2021. С.115-119uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/14690-
dc.description.abstractУ статті наголошено на потребі розвитку інклюзивної освіти як моделі соціального устрою; проаналізовано нор- мативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні; акцентовано увагу на наукових дослідженнях. Встанов- лено зміст та напрями реалізації інклюзивного навчання в дошкільній галузі, виокремлено системно-комплексний, осо- бистісно орієнтований та компетентнісний підходи до навчання та виховання дітей дошкільного віку з порушеннями розвитку; виокремлено основні завдання на сучасному етапі. Звернено увагу на пріоритетні напрями, ідеї інклюзивної освіти; розкрито статистичні дані щодо реалізації державної політики України на шляху її розвитку. Актуалізовано функціонально-змістові характеристики професійної діяльності вихователя закладу дошкільної освіти щодо здійснення інклюзивного навчання та виховання дошкільників; основні її напрями; визначено вимоги щодо адаптації та модифікації навчально-виховного процесу закладу дошкільної освіти до індивідуальних можливостей, потреб, здібностей дошкільників, які мають порушення розвитку. Встановлено, що організаторські та педагогічні здібності педагога, його вміння та навички реалізації поставлених завдань на практиці, сформована інклюзивна компетентність дозволяють організувати безперешкодне освітнє середовище, у якому успішно розвиватимуться всі без винятку вихованці. Наголошено на особливостях розвитку дітей дошкільного віку, специфіці здійснення виховного впливу, спрямованості педагогічної дії. Звернено увагу на потребу підвищення професійного рівня педагогів-практиків щодо реалізації поставлених завдань. Встановлено засадничі принципи інклюзивної освіти, форми роботи з дітьми дошкільного віку з різними нозологіями; розкрито найбільш ефективні інклюзивні практики в закладах дошкільної освіти.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаuk_UA
dc.subjectпедагогічна майстерністьuk_UA
dc.subjectпрофесіоналізмuk_UA
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UA
dc.subjectБазовий компонентuk_UA
dc.subjectстандартиuk_UA
dc.subjectосвітні програмиuk_UA
dc.titleРОЗВИТОК ДОШКІЛЬНОЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ЗАСАДНИЧІ ПІДВАЛИНИuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Драгоманова_Матвеєва, Матішак.pdf387.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.