Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/15476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКирста, Наталія Романівна-
dc.contributor.authorСкоморовська, Ірина Анатоліївна-
dc.date.accessioned2023-03-06T09:17:18Z-
dc.date.available2023-03-06T09:17:18Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКирста Н. Р. Організаційно-методичні аспекти діяльності центрів особистісного розвитку дітей в системі дошкільної освіти / Н. Р. Кирста, І. А. Скоморовська // Гірська школа Українських Карпат. - 2022. - № 26. - С. 23-27.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2022.26.23-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/15476-
dc.description.abstractСучасний розвиток науки, техніки та інформаційних технологій розширює цілі дитячого розвитку, ініціює нові потреби і запити до інституцій навчання та виховання, зокрема дошкільної освіти. Необхідність інновацій, трансформацій задля вдосконалення у сфері освітніх послуг вимагає чітких теоретичних обґрунтувань процесів формування нових підходів, добору методів і прийомів педагогічного впливу, засобів їхньої практичної реалізації. Реагуванням на такі запити соціуму вважаємо створення великої кількості альтернативних та експериментальних закладів дошкільної, шкільної та позашкільної освіти. Сьогодні для дітей, їхніх батьків та педагогів представлено чималий обсяг варіантів щодо вибору найбільш оптимальних і комфортних способів набуття знань, забезпечення розвитку та виховання відповідно до індивідуальної освітньої траєкторії дитини. Проаналізовано чинники, які сприяють поширенню та зумовлюють необхідність функціонування центрів дитячого розвитку, з-поміж них такі: виникнення нових освітніх потреб та формування альтернативних підходів до навчання і виховання; мобільність до трансформацій на ринку праці; Поглиблення розуміння психологічних особливостей дитячого віку, сенситивних періодів, новоутворень, особливостей когнітивної та емоційної сфер у певний період. Схарактеризовано такі види альтернативної освіти, як домашнє навчання, альтернативні школи, дистанційна освіта, дитячі центри розвитку. Розкрито переваги та недоліки кожного з них. Проаналізовано принципи діяльності центрів дитячого розвитку: особистісно орієнтований підхід у роботі з дітьми і сім’ями, опертя на дані соціально-педагогічної діагностики; принцип розвитку; принцип відкритої системи, можливостей регулювання і вибору в процесі педагогічної діяльності; принцип взаємодії з сім’єю та індивідуального підходу до потреб сім’ї; принцип професійної взаємодії (спільна робота з психологами, педагогами, дефектологами, лікарями).uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectдошкільна освітаuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectдіти дошкільного вікуuk_UA
dc.titleОрганізаційно-методичні аспекти діяльності центрів особистісного розвитку дітей в системі дошкільної освітиuk_UA
dc.title.alternativeОrganizational and methodological aspects of the centers of personal development of children in the system of preschool educationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 26

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6568-Текст статті-19144-1-10-20230226.pdf177.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.