Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/15508
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТеличко, Вікторія-
dc.date.accessioned2023-03-09T12:54:26Z-
dc.date.available2023-03-09T12:54:26Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationТеличко В. Роль іноземної мови в розвитку гуманітарної культури особистості / В. Теличко // Гірська школа Українських Карпат. - 2022. - № 26. - С. 36-40.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2022.26.36-40-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/15508-
dc.description.abstractСтаття присвячена розгляду процесу вивчення іноземної мови як ефективного засобу особистісного соціально-гуманітарного розвитку студентів. Обґрунтовано, що орієнтація української системи освіти на вихід у світовий освітній простір зумовлює тенденцію до оновлення іншомовної освіти. Ідеться про переосмислення цілей, змісту, принципів і методів навчання іноземної мови задля досягнення особистісних результатів навчання, які сприяють розвитку гуманітарної культури особистості. Мета дослідження – на основі вивчення теорії і практики розвитку іншомовної освіти розглянути потенціал іноземної мови в розвитку гуманітарної культури особистості. У межах дослідження використано теоретичні методи: метод аналізу і синтезу, метод теоретичного аналізу наукової літератури з проблеми розвитку гуманітарної культури особистості та іншомовної освіти. На основі здійсненого аналізу наукової літератури розглянуто гуманітарну культуру як невід’ємну характеристику соціально зрілої особистості на основі збагачення її ціннісно-сенсової, когнітивної, комунікативної, морально-естетичної, рефлексивної сфер особистості процесі її соціального розвитку. Встановлено, що іноземна мова виконує комунікативно-прагматичну, пізнавальну, гуманістичну, кумулятивну та особистісно- формувальну функції. Це сприяє розвитку гуманітарної культури особистості в сукупності таких характеристик, як комунікативність, когнітивна самостійність, художньо-естетична сприйнятливість, емпатійність, соціальна суб’єктність на основі гуманістичних ціннісних орієнтацій, що забезпечують ефективне спілкування та позитивну самореалізацію особистості в усіх сферах діяльності. Узагальнено, що гуманітарна культура виконує соціалізуючу функцію, є основним елементом залучення особистості до умов і норм існування в суспільстві та найважливішим складником процесу гармонійного соціального розвитку особистості. Перспективи дослідження проблеми пов’язані зі створенням навчально-методичних комплексів з іноземної мови на широкій міждисциплінарній основі, розробкою наукових засад гуманітарної експертизи сучасних навчально-методичних комплексів з іноземної мови щодо їхнього гуманітарного потенціалу.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectіноземна моваuk_UA
dc.subjectіншомовна освітаuk_UA
dc.subjectсфери особистостіuk_UA
dc.subjectгуманітарна культураuk_UA
dc.titleРоль іноземної мови в розвитку гуманітарної культури особистостіuk_UA
dc.title.alternativeThe role of a foreign language in the development of the humanitarian culture of personalityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 26

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6570-Текст статті-19148-1-10-20230227.pdf182.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.