Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/15546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКлепар, Марія Василівна-
dc.contributor.authorПотапчук, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorЧінчой, Олександр Олександрович-
dc.contributor.authorНич, Оксана Богданівна-
dc.date.accessioned2023-03-16T09:12:16Z-
dc.date.available2023-03-16T09:12:16Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКлепар М. В. Розвиток гуманістичного світогляду молодших школярів у позашкільній діяльності / М. В. Клепар, Т. В. Потапчук, О. О. Чінчой, О. Б. Нич // Гірська школа Українських Карпат. - 2022. - № 26. - С. 124-128.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2022.26.124-128-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/15546-
dc.description.abstractУ статті розвиток гуманістичного світогляду молодших школярів у позашкільній діяльності автори розглядають у сукупності основних принципів: історико-культурна спрямованість виховання та освіти, що передбачає організацію навчально-виховного процесу на основі історії та культури народів, що мешкають у регіоні, країні; інтеграція навчальних дисциплін (освоєння мистецтва в єдності з вивченням пісень, музики, традицій, обрядів тощо); ідентифікація і самоактуалізація особистості, заснована на внесенні до змісту розвитку гуманістичного світоглядного виховання знань про людину і суспільство; гармонізація міжетнічних стосунків. Цей напрям виховання здатен не тільки враховувати інтереси національних культур та регіональних культурних традицій, але також і потреби особистості в національно-культурній самоідентифікації, розвитку світоглядних позицій особистості. Тому на сучасному етапі розвиток гуманістичного світогляду розглядається як спосіб повернення втрачених духовних цінностей, морально- естетичних норм поведінки, міжлюдських взаємин, укладу сімейного і побутового життя. Саме гуманістичне, етнокультурне виховання може допомогти учням оволодіти культурою свого народу (культурою спілкування, культурою знання, культурою праці тощо), розвиватиме світогляд, дасть змогу організувати художньо-творчі заняття, орієнтуючись на національну своєрідність регіону. Гуманістичному світоглядному вихованню в позашкільних навчальних закладах автори відводять особливу роль, розглядають його як чинник, що підсилює ефективність виховання завдяки введенню засобів національної культури, які допоможуть спрямувати сучасний навчально-виховний процес на формування етнічної самосвідомості, розвиток розуміння ролі свого народу у світовій культурі. Аналізуючи засоби національної культури, що використовуються в народній педагогіці, з’ясували, що виховний потенціал національної культури спрямований на формування в дітей гуманістичних, світоглядних, моральних якостей, почуття національної самосвідомості, патріотизму, розвиток творчих здібностей.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectгуманістичний світоглядuk_UA
dc.subjectпозашкільна діяльністьuk_UA
dc.subjectмолодші школяріuk_UA
dc.subjectгурткова роботаuk_UA
dc.titleРозвиток гуманістичного світогляду молодших школярів у позашкільній діяльностіuk_UA
dc.title.alternativeThe development of the humanistic outlook of younger school students of a general education school in extra-school activitiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 26

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6588-Текст статті-19180-1-10-20230227.pdf175.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.