Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/15996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПетрина, Оксана Степанівна-
dc.contributor.authorКапусняк, Христина-
dc.date.accessioned2023-03-29T07:17:36Z-
dc.date.available2023-03-29T07:17:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПетрина, О., Капусняк, Х. Особливості комунікативного стилю автобіографічних творів (на матеріалі твору Мей Маск «Жінка, в якої є план»). Проблеми гуманітарних наук: збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Філологія», м. Дрогобич, 2023. №51. С. 99-108.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/15996-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню комунікативного стилю та маркерів емоційності у творі Мей Маск «Жінка, в якої є план». У ній розглянуто праці провідних науковців, що вивчали поняття мовної особистості (МО), зокрема на рівневому й аспектуальному напрямах, та питання її типології, також поняття комунікативного стилю та його ознак у автобіографічних творах; проаналізовано лінгвостилістичнізасоби вираження емоційності й експресивності як основних ознак комунікативного стилю. Результати дослідження засвідчують наявність таких емоційних маркерів: а) повтори, уживані для привернення уваги читача й наголошення на найважливішому; б) синтаксична анафора – для підсилення емоційного ефекту мовлення; в) синтаксична епіфора, що виділяє найвагоміше; г) синтаксичний паралелізм, що в поєднанніз анафорою, антитезою чи хіазмомчасто підсилює прагматичний ефект висловлення; ґ) розщеплені речення, які забезпечують емоційний вплив на читача та розкривають ставлення автора до навколишнього світу, також його внутрішній стан, переконання та принципи; д) парцеляція, метою якої є передача емоцій та наповнення тексту динамічністю; е) підрядні речення умови, які часто базуються на антитезі та провокують читача на роздуми; є) риторичні запитання, гіпофори та окличні речення, які здатні передати великий спектр емоцій; ж) вставні та вставлені конструкції, які часто не позбавлені емоційно-експресивного забарвлення; з) прості, короткі та неповні речення,що додають динамічності та емоційного навантаження реченню; вигуки, які можуть виражати радість, захоплення, роздратування, презирство, відчай. Серед тих маркерів комунікативності найчастотнішими є: синтаксична анафора, синтаксична епіфора, паралелізм, хіазм, на які припадає 25 % усіх маркерів емоційності. Наступними за частотою використання виділяємо вставні та вставлені конструкції, що становлять 15 % від загального обсягу стилістичних засобів, риторичні запитання (13%) та риторичні оклики (12%). Менш уживаними є прості та неповні речення, які охоплюють 11%, речення умови (7%) та розщеплені речення (6%). Такі стилістичні засоби, як парцеляція (6%), інверсія (3%), гіпофора (2%) та вигуки (1%) становлять найменшу частину від загального обсягу маркерів комунікативного стилю. Отже, в автобіографії Мей Маск фіксуємо велику кількість маркерів комунікативного стилю авторки, які додають твору експресивності та відвертості.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectмовна особистістьuk_UA
dc.subjectідіостильuk_UA
dc.subjectкомунікативний стильuk_UA
dc.subjectемотивністьuk_UA
dc.subjectмаркери емоційностіuk_UA
dc.subjectсинтаксичні маркериuk_UA
dc.subjectлінгвостилістичний аналізuk_UA
dc.titleОсобливості комунікативного стилю автобіографічних творів (на матеріалі твору Мей Маск «Жінка, в якої є план»)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ФІМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Петрина, О., Капусняк,_Х. редагована.pdf389.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.