Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/16247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДеркачова, Ольга Сергіївна-
dc.contributor.authorТитунь, Оксана Леонідівна-
dc.contributor.authorУшневич, Соломія Едуардівна-
dc.date.accessioned2023-04-18T05:49:08Z-
dc.date.available2023-04-18T05:49:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDerkachova O., Tytun O., Ushnevych S. EDUCATIONAL AND CULTURAL POTENTIAL OF INCLUSIVE COMICS. Mountain School of Ukrainian Carpaty. 2022. №26.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/16247-
dc.description.abstractОСВІТНІЙ ТА КУЛЬТУРНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ІНКЛЮЗИВНИХ КОМІКСІВ Стаття присвячена дослідженню освітньо-культурного потенціалу коміксів, зокрема інклюзивних комікс-книг, та їхнім можливостям у формуванні інклюзивної культури. Інклюзивні графічні історії давно ввійшли до кола читання закордонного читача. Поступово така традиція стає популярною і в українському культурно-мистецькому просторі. Визначено хронологічні межі впровадження інклюзивної освіти в Україні, подано короткий огляд нормативно-правової бази. Інклюзивної літератури стає все більше на українському книжковому ринку: це і переклади, і твори вітчизняних письменників, це література для найменших, дитяча, підліткова, доросла, це художня література та нонфікшн. А 2019 року з’явилася перша інклюзивна книга-комікс «Друзі 2.0». Вона була видана за підтримки Українського культурного фонду в межах програми «Інклюзивне мистецтво». Ілюстративним матеріалом для аналізу виступає комікс-книга «Друзі 2.0». У дослідженні визначено особливості інклюзивної літератури та з’ясовано її роль у формуванні толерантного суспільства. Описано основні етапи розвитку та становлення коміксів (Єгипетські малюнки в поховальній камері невідомої особи, «Кіготь Оцелота», Гобелен з Байо, карикатури Вільяма Гогарта історії в малюнках Родольфа Тепффера, «Макс та Моріц» Вільгельма Буша, «Жовтий хлопчак Ричарда Аутколта тощо), у тому числі й інклюзивних, роз’яснюються основні терміни та поняття культури коміксів з урахуванням специфіки їхнього перекладу. Історія становлення українських коміксів пишеться щодня, переживає великі зміни, формує основні гасла та ідеї, в яких функціонує і розвивається. Наразі український комікс міцно закріпився як окремий літературний та художній жанр. Інклюзивні комікси «Друзі 2.0» місять п’ять історій, заснованих на реальних подіях. Кожна історія – це історія боротьби та перемоги. Це перші інклюзивні мальописи в українському культурному просторі про те, що кожен у цьому світі важливий, що інвалідність – це не вирок, про важливість адаптації та інклюзії, про віру і здійснення мрій. У статті виділено cтруктурно-змістові компоненти історій у комікс-книзі «Друзі 2.0», проаналізовано роль мотто у змістовому наповненні історій цієї книги, фон панелей, персонажів тощо. Запропоновано аналіз інклюзивних мальописів як здобутків власне коміксовї культури і як зразків графічних текстів, у яких домінатою виступає інклюзивна складова. Саме вона допомагає визначати особливий тип супергероя у «Друзях 2.0». Визначені можливості таких коміксів у виховному та освітньому процесі, а також їхнє місце та роль у контексті інклюзивної культури.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.subjectінклюзивна література, інклюзивний комікс, комікс-книга, дієгезис, наратив, інкапсуляція, мотто, супергерой.uk_UA
dc.titleEDUCATIONAL AND CULTURAL POTENTIAL OF INCLUSIVE COMICSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ДеркачоваТитуньУшневичГШ.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.