Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/16381
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКуравська, Надія Володимирівна-
dc.contributor.authorВітюк, Надія Романівна-
dc.contributor.authorПінчук, Іван-
dc.date.accessioned2023-05-18T11:47:14Z-
dc.date.available2023-05-18T11:47:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКуравська Н. В. Психологічні особливості гендерної соціалізації студентів ЗВО / Н. Куравська, Н. Вітюк, І. Пінчук // Психологія особистості. - 2022. - Т. 12, № 1. - С. 64-72.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/16381-
dc.description.abstractМетою дослідження є вивчення особливостей гендерної соціалізації студентів закладів вищої освіти. Обґрунтовується значущість гендерних питань для успішної соціалізації молоді та необхідність введення гендерної складової в регіональні та загальнонаціональні програми розвитку. Особливого значення у зв’язку із цим надається системі освіти, яка виступає потужним засобом відтворення гендеру і соціальних стосунків.Методи дослідження: теоретичні – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення результатів теоретичних досліджень, висвітлених у науковій та спеціальній літературі з проблеми дослідження; емпіричні методи – спостереження, опитування (анкетування, бесіда), тестування; математичні методи обробки кількісних даних. Результати дослідження. В сучасній системі освіти існують приховані механізми підкріплення гендерних стереотипів, а іноді й гендерної нерівності. Серед таких механізмів називаються наступні три: по-перше, організація самого закладу освіти (гендерні стосунки у професійній діяльності, гендерна стратифікація педагогічної професії); по-друге, зміст предметів; по-третє – стиль викладання. Необхідність нейтралізації цих механізмів є важливим завданням утвердження гендерної рівності в суспільстві. Гендерна соціалізація розглядається в статті як процес засвоєння соціальних норм, правил, особливостей поведінки, установок відповідно до уявлень про гендерну роль, її формування та призначення. При цьому зазначається, що одним із важливих показників успішної гендерної соціалізації є сформована активна гендерна толерантність. Своєю чергою, показником неуспішності у цьому процесі виступає сексизм. Гендерна толерантність розглядається як неупереджене ставлення до представників іншої статі та людей, яким притаманна нехарактерна для своєї статі поведінка. Сексизм же виявляється в установках та поведінці, спрямованих на домінування однієї гендерної групи над іншою. У статті наводяться результати проведеного емпіричного дослідження, в якому взяло участь 60 студентів. Встановлено, що сучасна молодь, у порівнянні зі своїми попередниками, значно більше знає про гендерні ролі, гендерні стереотипи, гендерну толерантність, гендерну ідентичність тощо. І ці знання здебільшого стають інтеріоризованими регуляторами поведінки. В статті також визначено перспективи подальших досліджень заявленої теми. Висновки. Уявлення студентської молоді про гендерні ролі, гендерні стереотипи, гендерну толерантність, гендерну ідентичність здебільшого стають інтеріоризованими регуляторами поведінки. Традиційні гендерні установки поступово втрачають свій вирішальний вплив на життєдіяльність студентів.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectгендерuk_UA
dc.subjectгендерна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectгендерна толерантністьuk_UA
dc.subjectсексизмuk_UA
dc.subjectосвітнє середовищеuk_UA
dc.subjectпізній юнацький вікuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості гендерної соціалізації студентів ЗВОuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Т. 12, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6645-Текст статті-19357-1-10-20230311.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.