Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/16664
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСкоморовська, Ірина Анатоліївна-
dc.contributor.authorКирста, Наталія Романівна-
dc.contributor.authorМатішак, Маріанна Василівна-
dc.date.accessioned2023-06-20T06:43:11Z-
dc.date.available2023-06-20T06:43:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСкоморовська І. А. Виникнення синдрому професійно-емоційного вигорання у вихователів закладів дошкільної освіти: чинники, симптоми, етапи та профілактика / І. А. Скоморовська , Н. Р. Кирста , M. В. Матішак // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2023. - Т. 10. - № 1. - С. 152-158.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/jpnu.10.1.152-158-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/16664-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі синдрому професійно-емоційного вигорання педагогів. Авторами проаналізовано основні чинники, наведено симптоми професійного вигорання, встановлено методи і засоби профілактики емоційного вигорання в педагогічній професії. У статті охарактеризовано зміст ключових понять, сутність категорій «емоційне вигорання», «стрес», «емоційне виснаження», виникнення та розуміння дотичних понять у наукових дослідженнях зарубіжних учених (А.Гріффітс, С.Джексон, Т.Кокс, К.Маслач, Г. Сельє, Г. Фрейденберг та ін.). Результати аналізу наукових праць засвідчили, що стрес має три стадії розвитку: тривоги, резистентності, виснаження, які можуть викликати професійно-емоційне вигорання у фахівців різних галузей. Базовими симптомами вважаються емоційне виснаження, деперсоналізація і редукція особистих досягнень. Докладніший аналіз симптоматики професійно-емоційного вигорання навели Т. Кокс та А. Гріффітс (близько 150) і виокремили три групи симптомів – афективні, когнітивні, мотиваційні. Виявлено особливості порушеної проблеми в нашій країні з урахуванням специфіки педагогічної професії. Виокремлено чинники професійного вигорання вихователів ЗДО, а саме: висока відповідальність, щоденні психічні перенавантаження, надмірна кількість обов’язків, високе емоційне включення, суворий контроль адміністрації тощо. Заходи щодо профілактики емоційного вигорання представили у трьох аспектах: професійні та адміністративні (психотренінги, рольові та ділові ігри, наставництво, сприятливий психологічний клімат у колективі тощо), непрофесійні (раціональний розподіл праці і відпочинку, психогігієна, здорове харчування, фізичні вправи, саморегуляція, встановлення короткотривалих та довготривалих цілей та ін.). Встановлено, що комплексний підхід до профілактики професійного вигорання вихователів закладів дошкільної освіти має включати корекцію психічної, фізичної та духовної складових здоров’я особистості.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectвихователі ЗДОuk_UA
dc.subjectемоційне виснаженняuk_UA
dc.subjectпрофесійно-емоційне вигоранняuk_UA
dc.titleВиникнення синдрому професійно-емоційного вигорання у вихователів закладів дошкільної освіти: чинники, симптоми, етапи та профілактикаuk_UA
dc.title.alternativeThe Emergence of Professional-Emotional Burnout Syndrome in Teachers of Preschool Education Institutions: Factors, Symptoms, Stages, and Preventionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Т. 10, № 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6737-Текст статті-19764-2-10-20230421.pdf582.96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.