Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/16667
Title: Міжвоєнний період ( 1945-1994 pp.) у польських підручниках з історії періоду цього п’ятдесятиріччя
Other Titles: Interwar Period in Polish History Handbooks of the Fifty Years (1945 – 1994)
Authors: Вагнер, Барбара
Keywords: панівні думки
пропаговані ідеї
офіційна цензура
сучасний підручник
шкільна документація
спосіб викладу історії
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Вагнер Б. Міжвоєнний період ( 1945-1994 pp.) у польських підручниках з історії періоду цього п’ятдесятиріччя / Б. Вагнер // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2023. - Т. 10. - № 1. - С. 159-166.
Abstract: У статті представлено теоретичні аспекти викладання польської історії у школі у 1945 – 1994 рр. Авторка наголошує, що поляки – це нація, ідентичність якої сформована політикою та історичною традицією, однак національний характер важко визначити однозначно. Доведено, що національний характер ніколи не буває унікальним чи екстраординарним; скоріше – це сукупність спільних рис, характерних для багатьох народів. З’ясовано, що протягом описаних п'ятдесяти років на освіту в школах впливали різні тенденції. Важливим був образ періоду 1919-1939 років, коли польський народ відновив свою незалежність. Після Другої світової війни комуністи використовували викладання історії в школах у своїх політичних цілях і пропагували своє бачення польської нації. Авторка приходить до висновку, що звуження функції пропаганди історії не призвело до зміни суспільного усвідомлення історії. Люди відкидали офіційну історію (навіть достовірно викладені факти), оскільки все ще мали на увазі практику сталінського періоду та вади новітньої історії; замість цього вони вдалися до «приватної» історії, яка часто базувалася на книгах авторів 19 століття.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/16667
Appears in Collections:Т. 10, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6738-Текст статті-19766-2-10-20230421.pdf376.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.