Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/17190
Title: Вплив фізичного виховання на зменшення ризику розвитку депресії у студентів під час воєнного стану в Україні
Other Titles: The influence of physical education on reducing the risk of development of depression in students during marital state in Ukraine
Authors: Церетелі, Вікторія Олександрівна
Юшко, Олексій Володимирович
Грдзелідзе, Сергій Репатович
Keywords: фізичне виховання
фізична культура
депресія
студенти
воєнний стан
спорт
Issue Date: 2023
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Церетелі В., Юшко О., Грдзелідзе С. Вплив фізичного виховання на зменшення ризику розвитку депресії у студентів під час воєнного стану в Україні // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. – 2023. – Вип. 39. – C. 71–75.
Abstract: Мета дослідження. Вивчення впливу фізичного виховання на зменшення ризику розвитку депресії серед студентів під час воєнного стану в Україні. Методи дослідження: аналіз, узагальнення, систематизація даних наукових досліджень та літературних джерел, анкетування, методи математичної статистики. Результати. 81% студентів мали середній або високий рівень фізичного здоров’я. З питання депресії - 40% студентів не мали жодних ознак депресії, 28% мали легкий рівень депресії, 23% - помірний рівень, а 9% мали високий рівень депресії. Аналіз дисперсії (ANOVA) показав низький рівень депресії, а за результатами і-тесту Стьюдента було підтверджено більш вищій рівень самооцінки у студентів, які займалися фізичною культурою, порівняно з тими, хто не займався. Дискусія. Фізичне виховання сприяє покращенню настрою, зменшенню рівня тривоги і стресу, що є ключовими факторами ризику розвитку депресії. Спеціальні програми фізичного виховання можуть бути ефективним інструментом для профілактики та лікування депресії серед студентів під час воєнного стану. Заклади вищої освіти можуть розробити спеціалізовані програми, які включатимуть спортивні заходи, фітнес- класи та виходи на природу, коли це безпечно. Ці програми повинні сприяти регулярним заняттям фізичною культурою та заохочувати студентів до включення її в їх щоденний розклад. Програми фізичного виховання мають відігравати важливу роль у покращенні психічного здоров’я та благополуччя студентів і повинні розглядатися як частина комплексного підходу до профілактики та лікування депресії. Висновки. Результати дослідження довели, що фізичне виховання може бути ефективним інструментом для зменшення ризику розвитку депресії серед студентів під час воєнного стану в Україні. Було доведено, що фізичне виховання відіграє важливо роль у покращенні рівня самооцінки. Студенти, які займалися фізичною культурою, мали значно вищі рівні самооцінки, порівняно з тими, хто не займався.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/17190
Appears in Collections:№ 39



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.