Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/17464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧаплик, Ірина Дмитрівна-
dc.date.accessioned2023-10-12T08:57:05Z-
dc.date.available2023-10-12T08:57:05Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЧаплик І. Д. Цивільно-правове регулювання порядку реквізиції у разі стихійних лих, аварій, епідемій, епізоотій та за інших надзвичайних обставин в Україні // Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства. - 2023. - № 61. - С. 2.18-2.30.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17464-
dc.description.abstractПоширення усією територією України пандемії коронавірусу, введення воєнного стану у зв’язку із повномасштабним вторгненням російської федерації вимагають від держави застосування таких правових механізмів, які б допомогли усунути негативні наслідки, що настали у зв’язку із небезпечними подіями, або запобігти їх виникненню. Одним із таким механізмів виступає інститут реквізиції, який легалізовано у національному законодавстві конституційним положенням статті 41 Конституції України. Так, згідно із вказаною статтею Основного Закону примусове відчуження об’єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об’єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану. При цьому, право держави реквізовувати майно є винятком із базового для кожної правової держави принципу непорушності права власності. Примусове відчуження майна повинно здійснюватися із суворим та неухильним додержанням законодавчо встановленої процедури, що підтверджує актуальність цієї наукової проблематики.У статті вказано, що не лише правильним, але й нагальним прийняття спеціального закону про реквізицію із визначенням у ньому органу (чи органів), який самостійно або ж у координації із іншими органами державної влади був би управленим на примусове відчуження майна. Крім цього, вважаємо, що ви-значення вартості майна повинно здійснюватися на дату його оцінки, за аналогією із тим, як це передбачено для реквізиції в умовах правових режимів воєнного або надзвичайного станів, а проведення оцінки станом на дату прийняття адміністративного акту про реквізицію майна є помилковим.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectправо власностіuk_UA
dc.subjectреквізиціяuk_UA
dc.subjectнадзвичайні обставиниuk_UA
dc.subjectвідшкодуванняuk_UA
dc.subjectпримусове відчуженняuk_UA
dc.titleЦивільно-правове регулювання порядку реквізиції у разі стихійних лих, аварій, епідемій, епізоотій та за інших надзвичайних обставин в Україніuk_UA
dc.title.alternativeCıvıl-legal regulatıon of the procedure of requısıtıon ın the case of natural dısasters, accıdents, epıdemıcs, epızootıcs and other extraordınary cırcumstances ın Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 61

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6626-Текст статті-19278-1-10-20230306.pdf300.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.