Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/17468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЮрченко, Святослав Романович-
dc.contributor.authorСтражнікова, Інна Василівна-
dc.date.accessioned2023-10-13T06:12:19Z-
dc.date.available2023-10-13T06:12:19Z-
dc.date.issued2023-09-
dc.identifier.citationАктуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 66, том 3, 2023. С. 294-299uk_UA
dc.identifier.issn2308-4855-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17468-
dc.description.abstractУ статті представлено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку шкільної навчальної літератури з географії на різних етапах розвитку освітнього процесу в період розголосу національних ідей та незалежності Української Держави. Обґрунтовано розуміння ідеї функціонування педагогічної парадигми щодо теоретико-практичних напрацювань стосовно формування змісту підручника. Розглянуто особливості теоретичного та практичного компонентів навчання у підручниках, реалізацій ними освітніх та виховних функцій, схарактеризовано критерії щодо особливостей застосування підручників і їхнього суспільного феномену. Здійснено дослідження впливу суспільно-політичних, соціально-економічних і культурно-освітніх чинників на багатоетапний розвиток вітчизняного підручникотворення з географії впродовж кінця ХХ–ХХІ століть. Розкрито значення впливу освітніх діячів, які популяризували важливість підручників з географії в українських школах. Особливу увагу приділено проблемам становлення національної парадигми укладання дидактичної літератури для закладів загальної середньої освіти на теренах України, зокрема на західноукраїнських землях. Визначено основні тенденції процесу генезису формування парадигми підручникотворення з географії для ЗЗСО України. З’ясовано, що цей процес є непереоціненим вкладом в освітнє середовище, а проблематику підручників слід розглядати зі сторони теорії та практики їх розвитку на різних віхах історико-педагогічного процесу та у комплексних дослідженнях і самобутніх доробках, які виникли з тих чи інших обставин при вивченні встановлених історико-педагогічних явищ. Нами встановлено модель якісного засобу навчання з географії в середовищі середньої освіти України, а також окреслено важливість вираження наукової проблематики створення та використання наукової літе- ратури для розвитку та ефективності педагогічної думки. Також виявлено важливість постаті вчителя, як гаранта успішного створення сучасних підручників, який відповідає за їх експериментальну апробацію та впровадження в освітній процес.uk_UA
dc.description.sponsorshipсамофінансуванняuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.relation.ispartofseries;https://doi.org/10.24919/2308-4863/66-3-44-
dc.subjectосвіта, підручник, географія, розробка підручника, методичний апарат, школа, змістuk_UA
dc.titleСтановлення і умови розвитку парадигми підручникотворення з географії для ЗЗСО України (кінець ХХ – ХХІ століття)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Юрченко, Стражнікова. Вип 66, Том 3.pdfСтаття336.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.