Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/17474
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКниш, Віталій Васильович-
dc.date.accessioned2023-10-13T09:01:21Z-
dc.date.available2023-10-13T09:01:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКниш В. В. Особливості юридичного закріплення конституційно-правової відповідальності у Франції // Актуальні проблеми вдосконалення чинного законодавства. - 2023. - № 61. - С. 4.50-4.57.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17474-
dc.description.abstractУ статті досліджено особливості становлення, розвитку та юридичного за-кріплення інституту конституційно-правової відповідальності у Франції. Мова йде як про позитивну (перспективну), так і про негативну (ретроспективну) відповідальність державно-правових інституцій Франції. На думку автора, позитивна конституційно-правова відповідальність Президента Франції зводиться до широкої сфери його повноважень як глави держави і як основного координатора виконавчої влади, а саме: 1) кадрове формування виконавчої влади; 2) у взаємодії з парламентом; 3) у сфері функціонування інститутів безпосередньої демократії; 4) у сфері міжнародних відносин – акредитує послів і надзвичайних посланців в іноземних державах; 5) у галузі оборони та виникнення надзвичайних обставин. Окрему увагу приділено позитивній конституційно-правовій відповідальності уряду Франції (Ради Міністрів), яка, на наш погляд, вужча, ніж відповідальність Президента Франції. Уряд визначає і проводить політику нації, розпоряджається адміністрацією та збройним силами. У рамках відповідальності уряду Франції визначається і позитивна конституційно-правова відповідальність Прем’єр-міністра. Автором також визначено межі позитивної конституційно-правової відповідальності парламенту у формі законодавчих повноважень та законодавчої діяльності. Це зводиться до таких сфер: 1) позитивна конституційно-правова відповідальність за законодавчі повноваження приватноправового характеру; 2) позитивна конституційно-правова відповідальність за законодавчі повноваження публічно-правового характеру; 3) позитивна конституційно-правова відповідальність за законодавчі повноваження у галузі фінансів; 4)позитивна конституційно-правова відповідальність за надзвичайні повноваження.Проаналізовано також негативну конституційно-правову відповідальність. Відповідно до ст. 8 Конституції Франції, Президент припиняє виконання функцій Прем’єр-міністра та приймає рішення про відставку уряду. За пропозицією Прем’єр-міністра Президент Франції призначає інших членів уряду і припиняє виконання своїх функцій. У ст. 20 Конституції Франції також присутнє положення про те, що уряд відповідальний перед Парламентом відповідно до визначених умов і процедур.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectвідповідальністьuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectюридична відповідальністьuk_UA
dc.subjectконституційно-правова відповідальністьuk_UA
dc.subjectпозитивна відповідальністьuk_UA
dc.subjectнегативна відповідальністьuk_UA
dc.subjectконституціяuk_UA
dc.subjectКонституція Франціїuk_UA
dc.subjectконституційно-правова відповідальність у Франціїuk_UA
dc.titleОсобливості юридичного закріплення конституційно-правової відповідальності у Франціїuk_UA
dc.title.alternativePeculiarities of legal consolidation of constitutional and legal responsibility in Franceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 61

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6849-Текст статті-20181-1-10-20230622.pdf233.02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.