Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/17675
Назва: Медійна реальність сучасної освіти: історіографія проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності
Інші назви: Media Reality of Modern Education: Historiography of the Problem of Media Literacy and Media Competence
Автори: Лобода, Світлана
Ключові слова: медіареальність
медіаграмотність
медіакомпетентність
інформаційно-освітня парадигма
науково-педагогічний дискурс
медіаосвіта
Дата публікації: 2023
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Лобода С. Медійна реальність сучасної освіти: історіографія проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності / С. Лобода // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2023. - Т. 10. - № 3. - С. 98-107.
Короткий огляд (реферат): Сучасна освітня парадигма існує в медійній реальності. Відповідно виклики та тренди сучасного освітнього простору формуються навколо проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності. Метою дослідження є аналіз найкращих освітніх практик США, Канади та Великої Британії у сфері медіаграмотності та медіакомпетентності з метою виявлення інноваційного потенціалу сучасних реформ, розуміння та реалізації сучасних процесів в освіті та проектування її майбутнього. Дослідження базується на аналізі сучасного науково-педагогічного дискурсу навколо проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності. Дослідження ґрунтується на комплексному ретроспективному аналізі праць вчених США, а також Канади, Великої Британії. Автор аналізує історіографію даної проблеми, яка відображає різні етапи її розвитку, використовуючи комплекс історіографічних та історико-порівняльних методів і підходів. Результати дослідження дали змогу виявити та описати зміст, спрямованість, специфіку та чинники розвитку проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності як ключових складових трансформаційних процесів сучасної освітньої парадигми та визначити ціннісно-змістовні орієнтири науково-педагогічного дискурсу. За результатами аналізу історіографії проблеми зроблено висновок, що теоретичну основу проблеми медіаграмотності та медіакомпетентності складають педагогічні, соціологічні, психологічні та філософські теорії; вплив медіа на формування особистості зокрема та спільноти загалом; дослідження інформаційної та інформаційно-психологічної безпеки особистості; положення про вплив засобів масової інформації на формування якостей і поведінки особистості; положення про вплив інформатизації на процес навчання; дослідження психологічного захисту особистості в інформаційному середовищі; дослідження феномену інформаційної культури; концепції розвитку інформаційної культури особистості; загальнонаукові положення теорії та історії періодичної преси та її вплив на формування свідомості; положення про необхідність збагачення педагогічного досвіду шляхом поєднання кращих зразків педагогічної теорії та практики різних країн з метою збереження загальнолюдських цінностей, ідеалів і прав особистості.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/17675
Розташовується у зібраннях:Т. 10, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
7166-Текст статті-21386-1-10-20231019.pdf692.36 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.