Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/17736
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКачак, Тетяна Богданівна-
dc.contributor.authorЛитвин, Наталія Богданівна-
dc.contributor.authorКруль, Лариса Миколаївна-
dc.date.accessioned2023-11-02T07:47:57Z-
dc.date.available2023-11-02T07:47:57Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationЛитвин Н. Б., Качак Т. Б., Круль Л. М. Вербальне та невербальне мовлення у педагогічній практиці вищої школи.Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2023. Випуск 92. Том 1. С. 69 – 75. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.92.1.14uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17736-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано теоретичний та практичний аспекти використання вербального та невербального мовлення в педагогічній практиці вищої школи. Визначено, що проблема практичного використання вербальної та невербальної комунікації в освітньому середовищі ЗВО залишається малодослідженою. Зауважено, що дієвою є педагогічна комунікація, в якій поєднано вербальні та невербальні засоби комунікації. Вербальний блок реалізує в мовленні те, що хоче сказати людина, а невербальний – ті мотиви, що знаходяться у несвідомому. Важливим є зміст повідомлення й дотриманням мовних норм в усному та писемному мовленні під час комунікації викладача і студентів: акцентуаційних, орфоепічних, лексичних, морфологічних, синтаксичних, стилістичних та ін. Окреслено важливі аспекти правильної організації фахового спілкування учасників освітнього процесу й проаналізовано найтиповіші мовленнєві помилки. Доведено, що важливим у практиці взаємодії учасників освітнього процесу є правильне й ефективне використання невербальних засобів комунікації: міміки, жестів, поз, поглядів тощо. Просодичні й екстралінгвістичні засоби не тільки регулюють потік мови, дозволяють економити мовні засоби спілкування, висловлюють емоційні стани, а й підсилюють комунікативну взаємодію, ефективність засвоєння знань студентами. На прикладі аналізу інтегрованого заняття з міжкультурної взаємодії «Казки народів світу. Традиції дитинства», проведеного для українських та іноземних студентів Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, простежено ефективність використання вербальних і невербальних засобів комунікації. Запропоновано методичну розробку заняття, яке сприяє ефективному вивченню мови та комунікативній взаємодії студентів різних національностей й носіїв різних мов за допомогою мови посередника (вербального засобу), невербальних засобів та цифрових інструментів для візуалізації інформації.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.relation.ispartofseries92 (1);-
dc.subjectусне мовленняuk_UA
dc.subjectкультура мовленняuk_UA
dc.subjectвербальне мовленняuk_UA
dc.subjectневербальне мовленняuk_UA
dc.subjectміжкультурна комунікаціяuk_UA
dc.titleВербальне та невербальне мовлення у педагогічній практиці вищої школи.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові видання (ПФ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.