Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/17737
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКачак, Тетяна Богданівна-
dc.date.accessioned2023-11-02T07:49:25Z-
dc.date.available2023-11-02T07:49:25Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКачак Т. Б. Основа концепції дослідження дитячої літератури як художньо-естетичного феномена. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2023. Том 34 (73) № 2 Ч. 2. С. 1-8. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2023.2.2/01uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17737-
dc.description.abstractУ статті розглянуто актуальність комплексних й системних досліджень, об’єктом яких є не один чи кілька творів, а сукупність творів певного історико-культурного періоду, дитяча література як художньо-естетичний феномен. Зауважено, що цілісність й системність дослідження забезпечує добре продумана його концепція, а нові критичні підходи відкривають літературознавству ширші можливості та збагачують дослідницьку парадигму сучасної української літератури для дітей та юнацтва. Охарактеризовано потенціал літературознавчого аналізу адресованих дітям та юнацтву творів як основи концепції комплексного дослідження цього сегмента літератури. Подано узагальнену дефініцію поняття «поетика» твору. Виокремлено та окреслено ефективність аналізу системотвірних компонентів поетики адресованих юним читачам художніх творів. Визначено, що аналіз тематико-проблемного рівня адресованих юним читачам сучасних творів уможливлює не тільки визначення й класифікацію актуальних і поширених тем і проблем, а й особливостей їх висвітлення та інтерпретації у різножанрових текстах. Жанрово-стильовий компонент поетики твору відображає орієнтацію письменника на жанрову матрицю чи на експериментування з формою у процесі творення художнього світу. Осмислення сюжетного розвитку подій, архітектоніки, хронотопу твору дає можливість зробити висновки про домінантні способи зображення художнього світу в адресованій дітям літературі. Важливим є аналіз образного (типологія головних героїв, художні засоби їх портретування і характеротворення, моделі поведінки і взаємодії), мовного та наративного рівнів твору. Обґрунтовано доцільність й правомірність системного аналізу поетики текстів задля визначення художніх особливостей й тенденцій розвитку сучасної дитячої літератури як художньо-естетичного феномена.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика.uk_UA
dc.subjectлітература для дітей та юнацтваuk_UA
dc.subjectлітературний аналізuk_UA
dc.subjectхудожньо-естетичний феноменuk_UA
dc.subjectпоетика творуuk_UA
dc.titleОснова концепції дослідження дитячої літератури як художньо-естетичного феномена.uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові видання (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кат Б. Качак Т. Концепція дослідження ДЛ.pdf376.24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.