Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/17741
Назва: Емоції як засіб вираження гендерної ідентичності героїв у сучасній українській прозі для підлітків.
Автори: Качак, Тетяна Богданівна
Дата публікації: 2022
Видавництво: Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика.
Бібліографічний опис: Качак Т. Б. Емоції як засіб вираження гендерної ідентичності героїв у сучасній українській прозі для підлітків. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 33 (72). № 5. 2022.Частина 2. С. 68 – 75.
Короткий огляд (реферат): Реалістична проза для підлітків – цікавий об’єкт досліджень та гендерної інтерпретації з огляду на те, що репрезентує особливий у житті людини період переходу з дитинства у доросле життя. Саме у перехідному віці (найчастіше це 10 (11) – 13 (14) років) увиразнюється гендерна ідентичність, яка виступає «центральним компонентом самосвідомості» (І.Кон), зникає універсальність поводження, формується статевотипізована діяльність, засвідчена яскравими емоційними поведінковими моделями. У статті висвітлено особливості художнього зображення емоцій як засобу вираження гендерної ідентичності головних героїв трьох типів дискурсів (хлопчачого, дівчачого та гендерно симетричного) у сучасній українській прозі для підлітків. Об’єктом дослідження стали повісті «Не такий», «Незрозумілі», «Не-Ангел» Сергія Гридіна, «16 весна» Василя Теремка, «Школярка з передмістя» Оксани Думанської, «Задзеркалля» та «Інший дім» Оксани Лущевської, «Перехідний вік моєї мами» Ірини Мацко, «Марта з вулиці Святого Миколая» Дзвінки Матіяш, «Дівчина з міста» Олени Рижко, збірка оповідань «Чат для дівчат», «Марічка і Костик», «Полянами і хмарочосами» Степана Процюка та ін. Авторську репрезентацію та читацьку рецепцію емоцій підлітків-героїв проаналізовано з використанням методологічного інструментарію рецептивної поетики і естетики, наратології та психоаналізу, гендерних і маскулінниих студій, феміністичної критики. Окрім літературознавчих досліджень враховано здобутки вікової та гендерної психології. Визначено, що складність зображення емоцій центральних персонажів у реалістичних, соціально-психологічних текстах для юних читачів полягає у тому, що йдеться про художнє осмислення й прописування дорослішання дитини, набування нею «сексуального тіла», процесів гендерної соціалізації та засвоєння гендерних ролей, психологічних та фізіологічних змін. На усіх рівнях поетики художнього твору увиразнюється дихотомія фемінність/маскулінність, а на рівні образної системи й проблематики прослідковується гендерна симетрія чи асиметрія. Доведено, що гендерні аспекти літературознавчого прочитання сучасної підліткової прози дають можливість проаналізувати уміння авторів висвітлювати реальний життєвий досвід та розуміти світ підлітка, передати його світогляд, психологію, характер, поведінку, емоції, вчинки на тлі тих проблем і подій, які він переживає.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/17741
Розташовується у зібраннях:Наукові видання (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
КАТ Б Качак Емоції ДЛ.pdf370.86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.