Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/17918
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілавич, Галина Василівна-
dc.contributor.authorБорис, Уляна Зіновіївна-
dc.contributor.authorПоп'юк, Микола Васильович-
dc.contributor.authorСавчук, Борис Петрович-
dc.date.accessioned2023-11-22T07:59:20Z-
dc.date.available2023-11-22T07:59:20Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБілавич Г.В., Борис У.З., Поп’юк М.В., Cавчук Б.П. Самовдосконалення вчителя початкової школи в процесі післядипломної освіти: сучасний та історико-педагогічний контeксти. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», cерія «Психологія», cерія «Медицина». 2023. Випуск № 15(33). С. 82-95.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17918-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі самовдосконалення/самоосвіти вчителя початкової школи в процесі післядипломної освіти, розкрито сучасний стан наукової проблеми та розглянуто її в історико-педагогічній ретроспективі в Україні наприкінці ХІХ – у ХХ ст. Підкреслено, що проблема самоосвіти/самовдосконалення вчителя має міждисциплінарний характер, вона не тільки універсальна, а й комплексна, оскільки охоплює широке розмаїття різних аспектів професійної діяльності педагога. Самоосвіта – один із важливих чинників формування професійної компетентності вчителя початкових класів у системі неперервної освіти. З таких же позицій розглядали проблему підвищення кваліфікації, професійного самовдосконалення вчителя педагоги та науковці Галичини, Буковини, Закарпаття, Волині наприкінці ХІХ – у першій половині ХХ ст. Головні особливості діяльності в цьому напрямі полягали в тому, що вагому роль у розвитку післядипломної освіти відігравали як державні, так і громадські інституції («Просвіта», Українське педагогічне товариство «Рідна школа», Союз українок, «Сільський господар», кооперативні товариства та ін.). Наголошено на підготовці вчителів початкових класів не тільки до забезпечення учнів необхідним рівнем освіти, а й підготовки їх до самостійного практичного життя. Підкреслено, що проблема підготовки вчителя до здійснення господарсько-економічного виховання учнів у школі, підготовки їх до самостійного життя була предметом уваги педагогічної думки Західної України цього періоду, постійного обговорення українських освітян. Майданчиком самоосвітніх знань, професійного вдосконалення стали курсова підготовка, фахова література, педагогічна періодика тощо. Виокремлено особливості розвитку післядипломної освіти в повоєнний період, наголошено, що доба 70 – 80-х рр. ХХ ст. є важливою для розвитку новаторського руху, авторських шкіл, вивчення, популяризації передового освітнього досвіду вчителів-новаторів тощо.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectсамоосвітаuk_UA
dc.subjectсамовдосконаленняuk_UA
dc.subjectпрофесійна майстерністьuk_UA
dc.subjectучитель початкових класівuk_UA
dc.subjectзахідний регіон Україниuk_UA
dc.subjectпіслядипломна освітаuk_UA
dc.subjectкурсова підготовкаuk_UA
dc.subjectавторські школиuk_UA
dc.subjectноваторський рухuk_UA
dc.subjectгосподарсько-економічне вихованняuk_UA
dc.subjectнавчання коопераціїuk_UA
dc.subjectпідготовка учнів до життяuk_UA
dc.subjectпедагоги-новаториuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectнеперервна освітаuk_UA
dc.titleСамовдосконалення вчителя початкової школи в процесі післядипломної освіти: сучасний та історико-педагогічний контeкстиuk_UA
dc.title.alternativePrimary school teacher's self-improvement in process of postgraduate education: modern and historical-pedagogical context-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15(33)Перспективи та 〓нновац〓〓〓 3-83-95.pdf394.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.