Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/17986
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГуменюк, Ірина Михайлівна-
dc.date.accessioned2023-11-29T07:46:30Z-
dc.date.available2023-11-29T07:46:30Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationГуменюк І. М. Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти : реферат дис…докт. пед наук : 13.00.02. Івано-Франківськ : ФотоПринтСтудія, 2023. 40 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/17986-
dc.descriptionДисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова). Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Міністерство освіти і науки України. Одеса, 2023.uk_UA
dc.description.abstractМетодична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова). У дисертації уперше визначено й науково обґрунтовано методологічні й теоретичні засади методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх педагогів дошкільної і початкової ланок освіти; з’ясовано сучасний стан функціонування навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» у практиці педагогічних ЗВО, розкрито й науково обґрунтовано її компетентнісну парадигму. Розроблено періодизацію еволюційного розвитку української мови за професійним спрямуванням; обґрунтовано мету навчання і методичні орієнтири формулювання результатів навчання української мови за професійним спрямуванням; вдосконалено систему самостійної роботи студентів. У межах розкриття теорії керування процесом навчання української мови за професійним спрямуванням та перспектив її подальшого розвитку розглянуто комплекс засобів, форм і методів для забезпечення контекстної, текстоцентричної і тестової технологій навчання. Визначено специфічні ознаки методики навчання української мови за професійним спрямуванням як новітнього розділу української лінгводидактики, його мету, завдання, наукову платформу, етапи становлення. Спроєктовано алгоритм конструювання робочої програми навчальної дисципліни на основі компетентнісного підходу; здійснено різноаспектний аналіз сучасних навчально-методичних посібників з 37 української мови за професійним спрямуванням, створено перелік способів профілізації навчальної дисципліни. Визначено напрями реалізації положень синергетики у процесі навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі; розроблено методику застосування інформаційних, прикладних і дослідницьких проєктів у контексті навчальної дисципліни; укладено структурно-логічні схеми міждисциплінарної координації української мови за професійним спрямуванням. Обґрунтовано реалізацію низки педагогічних умов: побудова освітнього процесу за методологічними підходами (системним, синергетичним, компетентнісним) та лінгвістичним, екстралінгвістичним, дослідницьким, функційно-стилістичним, текстоцентричним підходами до мовної освіти, збагачення освітнього контенту навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» відповідно до положень структурної лінгвістики, соціолінгвістики, лінгвопрагматики, дискурсивної лінгвістики, профільна адаптація змісту і процесу вивчення навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» із відповідною фіксацією у навчально-методичному забезпеченні, адаптація лінгвістичного змістового блоку до потреб професійно-комунікативної діяльності здобувачів освіти, використання інформаційно-комунікаційних технологій у розробленні методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням. Спроєктовано, упроваджено й перевірено експериментальну модель методичної системи навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі, описано методичний супровід до її реалізації.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherФотоПринтСтудіяuk_UA
dc.subjectукраїнська мова за професійним спрямуваннямuk_UA
dc.subjectметодична система навчанняuk_UA
dc.subjectпедагогічний заклад вищої освітиuk_UA
dc.subjectнавчальна дисциплінаuk_UA
dc.subjectкомпетентнісна лінгводидактична парадигма, компетентністьuk_UA
dc.subjectмета навчанняuk_UA
dc.subjectзміст навчанняuk_UA
dc.subjectкінцевий результат навчання, технологія навчанняuk_UA
dc.subjectнавчально-методичне забезпеченняuk_UA
dc.subjectвихователь закладу дошкільної освітиuk_UA
dc.subjectвчитель початкової школиuk_UA
dc.subjectструктурно-функційна модельuk_UA
dc.subjectпрофесійне мовленняuk_UA
dc.titleМетодична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освітиuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті та тези (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Реферат_Гуменюк.pdf1.46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.