Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/18057
Title: Соціально-педагогічні та правові аспекти соціалізації дітей з інвалідністю в умовах освітнього закладу
Authors: Ворощук, Оксана Дмитрівна
Комар, Ірина Валеріївна
Петришин, Роман Андрійович
Keywords: дитина
інвалідність
освіта
освітній заклад
особливі потреби
соціалізація
соціальний педагог
соціально-педагогічна діяльність
соціальний працівник
фахівець соціальної сфери
Issue Date: 2022
Citation: Ворощук О.Д., Комар І.В., Петришин Р.А. Соціально-педагогічні та правові аспекти соціалізації дітей з інвалідністю в умовах освітнього закладу. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». 2022. № 6(8). С. 81 – 92.
Abstract: Стаття присвячена розгляду соціально-педагогічних та правових аспектів соціалізації дітей з інвалідністю. Сьогодні в загальноосвітніх закладах постійно збільшується кількість учнів з особливими освітніми потребами. Досвід європейських країн у цьому питанні демонструє успішну модель інтегрованого та інклюзивного навчання, яка дає можливість не відособлювати таких учнів від інших дітей та здійснювати процес соціалізації в умовах освітнього закладу. Таким чином, діти з інвалідністю повинні здобувати освіту в звичайному освітньому просторі. Увага до проблем соціалізації та соціально-педагогічної роботи з дітьми, які мають інвалідність, з боку держави проявляється у законодавчих актах, спрямованих на всебічну допомогу таким дітям та їхнім сім’ям, створення необхідних умов для постійного розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесу у освітній організації, а також здійснення освітньою організацією соціального замовлення батьків (законних представників) на виховання та навчання дітей із освітніми потребами, є мотивацією до пошуку доцільних форм та методів виховної роботи з дітьми у освітній організації. Діяльність соціального педагога в загальноосвітньому закладі інклюзивної орієнтації пов’язана з усіма членами педагогічного колективу. Першочерговим завданням роботи шкільного соціального педагога є встановлення зв’язків і співпраці з дирекцією школи, спеціалістами соціальної сфери, які допомагають у методичному та практичному здійсненні корекційної та розвиваючої роботи з учнями з особливими потребами. Одним із найважливіших принципів побудови соціально-виховної роботи є принцип індивідуально-диференційованого підходу. Він передбачає створення педагогічних умов для забезпечення освітньо-виховних потреб кожного вихованця.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/18057
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CТАТТЯ журнал 6(8)-82-92.pdf403.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.