Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/18057
Title: | Соціально-педагогічні та правові аспекти соціалізації дітей з інвалідністю в умовах освітнього закладу |
Authors: | Ворощук, Оксана Дмитрівна Комар, Ірина Валеріївна Петришин, Роман Андрійович |
Keywords: | дитина інвалідність освіта освітній заклад особливі потреби соціалізація соціальний педагог соціально-педагогічна діяльність соціальний працівник фахівець соціальної сфери |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Ворощук О.Д., Комар І.В., Петришин Р.А. Соціально-педагогічні та правові аспекти соціалізації дітей з інвалідністю в умовах освітнього закладу. Наукові інновації та передові технології. Серія «Педагогіка». 2022. № 6(8). С. 81 – 92. |
Abstract: | Стаття присвячена розгляду соціально-педагогічних та правових аспектів соціалізації дітей з інвалідністю. Сьогодні в загальноосвітніх закладах постійно збільшується кількість учнів з особливими освітніми потребами. Досвід європейських країн у цьому питанні демонструє успішну модель інтегрованого та інклюзивного навчання, яка дає можливість не відособлювати таких учнів від інших дітей та здійснювати процес соціалізації в умовах освітнього закладу. Таким чином, діти з інвалідністю повинні здобувати освіту в звичайному освітньому просторі. Увага до проблем соціалізації та соціально-педагогічної роботи з дітьми, які мають інвалідність, з боку держави проявляється у законодавчих актах, спрямованих на всебічну допомогу таким дітям та їхнім сім’ям, створення необхідних умов для постійного розвитку та вдосконалення навчально-виховного процесу у освітній організації, а також здійснення освітньою організацією соціального замовлення батьків (законних представників) на виховання та навчання дітей із освітніми потребами, є мотивацією до пошуку доцільних форм та методів виховної роботи з дітьми у освітній організації. Діяльність соціального педагога в загальноосвітньому закладі інклюзивної орієнтації пов’язана з усіма членами педагогічного колективу. Першочерговим завданням роботи шкільного соціального педагога є встановлення зв’язків і співпраці з дирекцією школи, спеціалістами соціальної сфери, які допомагають у методичному та практичному здійсненні корекційної та розвиваючої роботи з учнями з особливими потребами. Одним із найважливіших принципів побудови соціально-виховної роботи є принцип індивідуально-диференційованого підходу. Він передбачає створення педагогічних умов для забезпечення освітньо-виховних потреб кожного вихованця. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/18057 |
Appears in Collections: | Статті та тези (ПФ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CТАТТЯ журнал 6(8)-82-92.pdf | 403.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.