Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/18314
Назва: Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти
Інші назви: Methodical system of teaching Ukrainian Language for Professional Purposes to students at pedagogical institutions of higher education.
Автори: Гуменюк, Ірина Михайлівна
Ключові слова: Ключові слова: українська мова за професійним спрямуванням, методична система навчання, педагогічний заклад вищої освіти, навчальна дисципліна, компетентнісна лінгводидактична парадигма, компетентність, мета навчання, зміст навчання, кінцевий результат навчання, технологія навчання, навчально-методичне забезпечення, вихователь закладу дошкільної освіти, учитель початкової школи, структурно-функційна модель, професійне мовлення.
Key words: Ukrainian Language for Professional Purposes, methodical system of teaching, pedagogical institution of higher education, academic discipline, competence-based linguodidactic paradigm, competence, teaching aim, teaching content, the end result of teaching, teaching technology, educational and methodical support, preschool teacher, primary school teacher, structural and functional model, professional speech.
Дата публікації: 2023
Бібліографічний опис: Гуменюк І. М. Методична система навчання студентів української мови за професійним спрямуванням у педагогічних закладах вищої освіти : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук зі спеціальності 13.00.02 − теорія і методика навчання (українська мова). Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», Міністерство освіти і науки України. Одеса, 2023. 684 с.
Короткий огляд (реферат): У дослідженні визначено сучасні мовознавчі тенденції, що впливають на зміст мовної освіти майбутніх фахівців педагогічної галузі. З-поміж них акцентовано на комунікативно-прагматичних аспектах мовлення, реалізація яких у структурі навчальної дисципліни здійснюється у межах мікропрагматики, макропрагматики, мегапрагматики, прагматики комунікативних девіацій. Поточнено та розширено зміст основних понять дослідження: «компетентнісна парадигма української мови за професійним спрямуванням», «зміст навчання української мови за професійним спрямуванням», «принципи функціонування процесу навчання української мови за професійним спрямуванням», – а також сформульовано визначення понять: «методика навчання української мови за професійним спрямуванням», «методична система навчання української мови за професійним спрямуванням», «профілізація навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням», «дієвий цикл навчальної дисципліни». Розроблено структуру компетентнісної парадигми навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». Обґрунтування мети навчання української мови за професійним спрямуванням як визначального чинника змісту навчання здійснено методом змістового аналізу глобальних та етапних цілей з урахуванням компетентнісної освітньої парадигми. У результаті компонентного аналізу формулювань мети навчальної дисципліни у педагогічних ЗВО з’ясовано їх дискусійні аспекти та визначено мету навчання української мови за професійним спрямуванням майбутніх фахівців педагогічної галузі. У дисертації досліджено еволюцію змісту навчання української мови за професійним спрямуванням з моменту виникнення навчальної дисципліни «Ділове українське мовлення» у 1989 році й до сьогодні. Це дало змогу простежити тенденції формування програм навчальної дисципліни: від лінгвістичного до документознавчого та професійно-комунікативного векторів. Окреслено нормативно-правову площину функціонування навчальної дисципліни та вектори наукових дискусій у цьому контексті. На основі порівняльної характеристики змісту навчання ділової української мови та української мови за професійним спрямуванням визначено вагомі еволюційні зміни. З урахуванням хронології нормативних і науковометодичних змін укладено періодизацію розвитку української мови за професійним спрямуванням, дослідження якої виявило необхідність обґрунтування і тлумачення поняття «дієвий цикл навчальної дисципліни».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/18314
Розташовується у зібраннях:Наукові видання (ПФ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дисертація_Гуменюк_І.М..pdf12.16 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.