Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/18899
Назва: | Перспективи та проблеми цифровізації освіти: досвід провідних країн світу |
Інші назви: | PROSPECTS AND PROBLEMS OF DIGITIZATION OF EDUCATION: EXPERIENCE OF THE LEADING COUNTRIES OF THE WORLD |
Автори: | Біницька, Катерина Миколаївна Щербяк, Юрій Адамович Біницька, Олена Петрівна Нагорний, Ярослав Володимирович |
Ключові слова: | цифровізація освіти дистанційне навчання провідні країни світу цифрова трансформація |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Біницька К., Щербяк Ю., Біницька О., Нагорний Я. Перспективи та проблеми цифровізації освіти: досвід провідних країн світу // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.5-11. |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті є вивчення досвіду провідних країн світу щодо переваг та проблем цифровізації освіти. Узагальнено, що на сучасному етапі розвитку педагогічної науки в науковців не має єдиного підходу до терміна цифровізації в освіті. Водночас усі дослідники зазначають, що поки альтернативи використанню цифрових технологій у навчанні немає. Визначено основні напрями цифровізації освітнього процесу: використання імерсивних, хмарних, мобільних та інтернет-технологій навчання, дистанційної освіти, масових відкритих онлайн-курсів, гейміфікацію освітнього процесу, розвиток цифрових бібліотек і кампусів закладів освіти тощо. Узагальнено, що цифровізація освіти має очікувані як переваги, так і проблеми. До переваг віднесено: цифрове навчання стимулює органи зору та слух, тому освітній матеріал сприймається легше для розуміння; інтерактивне навчання підвищує якість освіти; цифрові пристрої стали доступними для широкого кола населення і відповідно цифрові навички є навичками ХХІ століття; відбувається підвищення ефективності роботи для викладачів та зменшується навантаження; реалізація ідеї «без паперового зошиту чи книги» для збереження екології та зменшення навантаження на учнів під час поїздки до школи; забезпечення надання освітніх послуг за умов локдауну, катаклізмів чи, до прикладу, під час військових конфліктів (як в Україні). До проблем віднесено: відсутність повноцінних екосистем цифрової освіти; матеріально-технічні проблеми в здійсненні навчання, зокрема вільний доступ до інтернету, забезпечення необхідними ґаджетами; незважаючи на високу якість дистанційної освіти в провідних країнах світу, учні все ж втрачають в очікуваному прогресі; через недостатній рівень сформованих цифрових компетентностей збільшене навантаження викладачів; не всім учасникам освітнього процесу навчання, яке відбувається лише дистанційно, є до вподоби; у всій різноманітності цифрової освіти не можна забувати про базовий носій знань – «папір та ручку»; збереження принципу індивідуальності в освітньому процесі; обслуговування мережевого середовища. Проаналізувавши досвід цифровізації в провідних країнах світу, визначено ключові зміни, які простежуються сьогодні в освіті в цьому напрямі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/18899 |
Розташовується у зібраннях: | № 27 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6780-Текст статті-19878-1-10-20230427.pdf | 250.67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.