Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/18899
Назва: Перспективи та проблеми цифровізації освіти: досвід провідних країн світу
Інші назви: PROSPECTS AND PROBLEMS OF DIGITIZATION OF EDUCATION: EXPERIENCE OF THE LEADING COUNTRIES OF THE WORLD
Автори: Біницька, Катерина Миколаївна
Щербяк, Юрій Адамович
Біницька, Олена Петрівна
Нагорний, Ярослав Володимирович
Ключові слова: цифровізація освіти
дистанційне навчання
провідні країни світу
цифрова трансформація
Дата публікації: 2022
Видавництво: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Біницька К., Щербяк Ю., Біницька О., Нагорний Я. Перспективи та проблеми цифровізації освіти: досвід провідних країн світу // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.5-11.
Короткий огляд (реферат): Метою статті є вивчення досвіду провідних країн світу щодо переваг та проблем цифровізації освіти. Узагальнено, що на сучасному етапі розвитку педагогічної науки в науковців не має єдиного підходу до терміна цифровізації в освіті. Водночас усі дослідники зазначають, що поки альтернативи використанню цифрових технологій у навчанні немає. Визначено основні напрями цифровізації освітнього процесу: використання імерсивних, хмарних, мобільних та інтернет-технологій навчання, дистанційної освіти, масових відкритих онлайн-курсів, гейміфікацію освітнього процесу, розвиток цифрових бібліотек і кампусів закладів освіти тощо. Узагальнено, що цифровізація освіти має очікувані як переваги, так і проблеми. До переваг віднесено: цифрове навчання стимулює органи зору та слух, тому освітній матеріал сприймається легше для розуміння; інтерактивне навчання підвищує якість освіти; цифрові пристрої стали доступними для широкого кола населення і відповідно цифрові навички є навичками ХХІ століття; відбувається підвищення ефективності роботи для викладачів та зменшується навантаження; реалізація ідеї «без паперового зошиту чи книги» для збереження екології та зменшення навантаження на учнів під час поїздки до школи; забезпечення надання освітніх послуг за умов локдауну, катаклізмів чи, до прикладу, під час військових конфліктів (як в Україні). До проблем віднесено: відсутність повноцінних екосистем цифрової освіти; матеріально-технічні проблеми в здійсненні навчання, зокрема вільний доступ до інтернету, забезпечення необхідними ґаджетами; незважаючи на високу якість дистанційної освіти в провідних країнах світу, учні все ж втрачають в очікуваному прогресі; через недостатній рівень сформованих цифрових компетентностей збільшене навантаження викладачів; не всім учасникам освітнього процесу навчання, яке відбувається лише дистанційно, є до вподоби; у всій різноманітності цифрової освіти не можна забувати про базовий носій знань – «папір та ручку»; збереження принципу індивідуальності в освітньому процесі; обслуговування мережевого середовища. Проаналізувавши досвід цифровізації в провідних країнах світу, визначено ключові зміни, які простежуються сьогодні в освіті в цьому напрямі.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/18899
Розташовується у зібраннях:№ 27

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
6780-Текст статті-19878-1-10-20230427.pdf250.67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.