Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/18900
Назва: | Палітра пізнавальних практик в освітньому просторі сучасного українського суспільства |
Інші назви: | VARIETY OF COGNITIVE PRACTICES IN THE EDUCATIONAL SPACE OF MODERN UKRAINIAN SOCIETY |
Автори: | Довгань, Анатолій Олексійович Перенчук, Ольга Зіновіївна |
Ключові слова: | постмодернізм освітянський оптимізм соціальна дифузія ірраціональне повсякденність свобода волі деконструкція пізнавальна практика психолого-педагогічна ситуація |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Довгань А., Перенчук О. Палітра пізнавальних практик в освітньому просторі сучасного українського суспільства // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.17-21. |
Короткий огляд (реферат): | У статті дається спроба аналізу прояву постмодерністських ідей пізнавального оптимізму в освітянських практиках сучасного українського суспільства. Звертається увага на те, що гносеологічна парадигма продукування соціальної дифузії в людських взаєминах веде до руйнації стереотипів повсякденності буття пересічного громадянина, світогляд якого сформований історичними традиціями національних відносин. Новизна сучасної ситуації повсякденного життя українського суспільства в тому, що дезорганізується його соціальна структура, виникають нові соціальні суб’єкти, неоднорідність поглядів яких формує складну мозаїку буденності освіти. Повсякденна свідомість індивіда, стиснута реальними фактами життя, змушена шукати практичний вихід із суперечливих ситуацій, проживаючи і переживаючи їх у свій, обраний ним спосіб. Тому пізнавальна функція його волі отримала поштовх подальшого розгортання варіацій свого втілення в освітніх практиках. Плюралізм думок призвів до суттєвих змін у можливостях інформаційної поведінки особи. У такому багатогранному і багатому змістом освітянському середовищі інформації (не завжди соціально якісному в ціннісному вимірі) свобода волі виявляє себе односторонньо, однолінійно, цілеспрямовано на максималізацію численності не завжди достатньо змістовних повідомлень, монологів, діалогів навіть у навчально-виховному процесі ЗВО. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/18900 |
Розташовується у зібраннях: | № 27 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
7265-Текст статті-21860-1-10-20231128.pdf | 181.22 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.