Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/18905
Назва: | Особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього простору |
Інші назви: | PECULIARITIES OF THE DEVELOPMENT OF MEDIA EDUCATION IN UKRAINE AND POLAND IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION OF EDUCATIONAL PROCESS |
Автори: | Прокопів, Любов Миколаївна Деренюк, Мар’яна |
Ключові слова: | вища освіта вища школа особистість етапи розвитку медіапедагогіка медіаосвіта медіаграмотність медіакультура медіакомпетентність комунікації |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Прокопів Л., Деренюк М. Особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього простору // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.42-46. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття присвячена дослідженню особливостей розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Розглянуто сутність поняття «медіаосвіти», необхідність її запровадження. Проаналізовано основні віхи розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі, розкрито сучасний стан медіаосвіти в освітніх закладах досліджуваних країн. Визначено чинники розвитку медіаосвіти: пришвидшення змін у глобальній та національній економіці; міжнародні обов’язкові норми формування української системи освіти; невідкладність протидії інформаційній агресії. Здійснено умовну періодизацію розвитку медіаосвіти в Польщі. В Україні медіаосвіта в останні роки також набула особливої актуальності, що пов’язано з інформаційними війнами, які веде проти неї Росія. Розвиток медіаосвіти в Україні розпочався з часу отримання нею незалежності, хоча до 1992 р. перебував на загальному рівні розвитку медіаосвітніх теоретичних концепцій. На основі контент-аналізу визначено аспекти розвитку медіаосвіти та Польщі в їх відсотковому значенні: добір і аналіз великої кількості джерел інформації; правильний добір джерела інформації стосовно потреби; навчання альтернативних джерел інформації; усвідомлення того, що інформація може бути як правдивою, так і неправдивою; формулювання питань для достовірності отриманої інформації; перевірка правдивості інформації. Виокремлено перешкоди щодо запровадження медіаосвіти у вітчизняну освітню систему: недостатня кількість й інструменталізація навчально-методичних посібників та інтегрованого викладання з кожного предмета; недостатня кількість фахівців з медіаосвіти та недостатній рівень їхньої підготовки, практична відсутність медіа для школярів; відсутність легальної медіатеки (ресурсів). Визначено спільні особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Доведено важливість забезпечення системного характеру медіаосвіти. Проведено порівняльний аналіз стану розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/18905 |
Розташовується у зібраннях: | № 27 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
323-121-PB-42-46.pdf | 231.77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.