Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/18905
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Прокопів, Любов Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Деренюк, Мар’яна | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-27T10:14:59Z | - |
dc.date.available | 2024-02-27T10:14:59Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Прокопів Л., Деренюк М. Особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього простору // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.42-46. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/18905 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена дослідженню особливостей розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Розглянуто сутність поняття «медіаосвіти», необхідність її запровадження. Проаналізовано основні віхи розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі, розкрито сучасний стан медіаосвіти в освітніх закладах досліджуваних країн. Визначено чинники розвитку медіаосвіти: пришвидшення змін у глобальній та національній економіці; міжнародні обов’язкові норми формування української системи освіти; невідкладність протидії інформаційній агресії. Здійснено умовну періодизацію розвитку медіаосвіти в Польщі. В Україні медіаосвіта в останні роки також набула особливої актуальності, що пов’язано з інформаційними війнами, які веде проти неї Росія. Розвиток медіаосвіти в Україні розпочався з часу отримання нею незалежності, хоча до 1992 р. перебував на загальному рівні розвитку медіаосвітніх теоретичних концепцій. На основі контент-аналізу визначено аспекти розвитку медіаосвіти та Польщі в їх відсотковому значенні: добір і аналіз великої кількості джерел інформації; правильний добір джерела інформації стосовно потреби; навчання альтернативних джерел інформації; усвідомлення того, що інформація може бути як правдивою, так і неправдивою; формулювання питань для достовірності отриманої інформації; перевірка правдивості інформації. Виокремлено перешкоди щодо запровадження медіаосвіти у вітчизняну освітню систему: недостатня кількість й інструменталізація навчально-методичних посібників та інтегрованого викладання з кожного предмета; недостатня кількість фахівців з медіаосвіти та недостатній рівень їхньої підготовки, практична відсутність медіа для школярів; відсутність легальної медіатеки (ресурсів). Визначено спільні особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Доведено важливість забезпечення системного характеру медіаосвіти. Проведено порівняльний аналіз стану розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | вища освіта | uk_UA |
dc.subject | вища школа | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | етапи розвитку | uk_UA |
dc.subject | медіапедагогіка | uk_UA |
dc.subject | медіаосвіта | uk_UA |
dc.subject | медіаграмотність | uk_UA |
dc.subject | медіакультура медіакомпетентність | uk_UA |
dc.subject | комунікації | uk_UA |
dc.title | Особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього простору | uk_UA |
dc.title.alternative | PECULIARITIES OF THE DEVELOPMENT OF MEDIA EDUCATION IN UKRAINE AND POLAND IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION OF EDUCATIONAL PROCESS | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 27 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
323-121-PB-42-46.pdf | 231.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.