Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/18905
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрокопів, Любов Миколаївна-
dc.contributor.authorДеренюк, Мар’яна-
dc.date.accessioned2024-02-27T10:14:59Z-
dc.date.available2024-02-27T10:14:59Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПрокопів Л., Деренюк М. Особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього простору // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.42-46.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/18905-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню особливостей розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Розглянуто сутність поняття «медіаосвіти», необхідність її запровадження. Проаналізовано основні віхи розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі, розкрито сучасний стан медіаосвіти в освітніх закладах досліджуваних країн. Визначено чинники розвитку медіаосвіти: пришвидшення змін у глобальній та національній економіці; міжнародні обов’язкові норми формування української системи освіти; невідкладність протидії інформаційній агресії. Здійснено умовну періодизацію розвитку медіаосвіти в Польщі. В Україні медіаосвіта в останні роки також набула особливої актуальності, що пов’язано з інформаційними війнами, які веде проти неї Росія. Розвиток медіаосвіти в Україні розпочався з часу отримання нею незалежності, хоча до 1992 р. перебував на загальному рівні розвитку медіаосвітніх теоретичних концепцій. На основі контент-аналізу визначено аспекти розвитку медіаосвіти та Польщі в їх відсотковому значенні: добір і аналіз великої кількості джерел інформації; правильний добір джерела інформації стосовно потреби; навчання альтернативних джерел інформації; усвідомлення того, що інформація може бути як правдивою, так і неправдивою; формулювання питань для достовірності отриманої інформації; перевірка правдивості інформації. Виокремлено перешкоди щодо запровадження медіаосвіти у вітчизняну освітню систему: недостатня кількість й інструменталізація навчально-методичних посібників та інтегрованого викладання з кожного предмета; недостатня кількість фахівців з медіаосвіти та недостатній рівень їхньої підготовки, практична відсутність медіа для школярів; відсутність легальної медіатеки (ресурсів). Визначено спільні особливості розвитку медіаосвіти в Україні та Республіці Польщі. Доведено важливість забезпечення системного характеру медіаосвіти. Проведено порівняльний аналіз стану розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectвища школаuk_UA
dc.subjectособистістьuk_UA
dc.subjectетапи розвиткуuk_UA
dc.subjectмедіапедагогікаuk_UA
dc.subjectмедіаосвітаuk_UA
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UA
dc.subjectмедіакультура медіакомпетентністьuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.titleОсобливості розвитку медіаосвіти в Україні та Польщі за умов євроінтеграції освітнього просторуuk_UA
dc.title.alternativePECULIARITIES OF THE DEVELOPMENT OF MEDIA EDUCATION IN UKRAINE AND POLAND IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION OF EDUCATIONAL PROCESSuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
323-121-PB-42-46.pdf231.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.