Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/18925
Title: Дидактико-методичні засади підготовки майбутніх педагогів до формування універсальних навчальних умінь молодших школярів
Other Titles: DIDACTIC AND METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF TRAINING FUTURE TEACHERS FOR THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS’ UNIVERSAL LEARNING SKILLS
Authors: Оліяр, Марія Петрівна
Фомін, Катерина Василівна
Keywords: молодший школяр
універсальні навчальні вміння
загальнонавчальні вміння і навички
вчитель початкових класів
дидактична гра
спілкування
проєктна діяльність
ситуаційні завдання
кейс-метод
вправи та завдання для молодших школярів
Issue Date: 2022
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Оліяр М., Фомін К. Дидактико-методичні засади підготовки майбутніх педагогів до формування універсальних навчальних умінь молодших школярів // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.111-115.
Abstract: У статті розглядаються питання дидактико-методичних засад фомування у майбутніх учителів початкових класів професійних компетенцій щодо розвитку універсальних навчальних умінь молодших школярів відповідно до вимог Державного стандарту шляхом наукового осмислення підходів до цієї проблеми в педагогіці, психології та окремих методиках. Зазначається, що основа пізнавальної активності, успішної навчальної діяльності школярів закладається саме в початковій школі. Розглянуто навчальну діяльність як провідний вид діяльності учнів початкових класів, який складається з концептуальних структур (навчальне завдання, навчальна дія, дія контролю та оцінки). Автор статті підкреслює, що молодший шкільний вік є сензитивним для пізнавальної діяльності, тому найважливішим завданням учителя початкових класів стає формування сукупності пізнавальних універсальних навчальних умінь, які ефективно забезпечують розвиток здатності успішно засвоювати нові знання та компетентності, тобто вміння вчитися. Подано перелік основних універсальних умінь, якими мають оволодіти учні початкової школи. Описано гру, спілкування та проектну діяльність як шляхи розвитку універсальних навчальних умінь учнів. Зазначається, що універсальні навчальні вміння стають основою для формування пізнавальної активності і самостійності молодших школярів, їхньої навчально-пізнавальної компетентності, які виступають найважливішими атрибутами особистісно орієнтованого навчання на всіх рівнях освіти. Автором статті встановлено, що проблема формування та розвитку універсальних навчальних умінь молодших школярів достатньо складна і викликає великі труднощі навіть у досвідчених учителів. Матеріалом для такого висновку послужили аналіз та обробка результатів анкетування, проведеного серед студентів та працюючих педагогів. Виявлено протиріччя між можливістю формування в учнів початкових класів універсальних навчальних умінь при вивченні різних дисциплін і недостатньою готовністю до цього педагогів у методичному та організаційно-педагогічному плані. Встановлено, що готовність майбутніх учителів до формування навчальних процесів у молодших школярів визначається когнітивним і діяльнісним критеріями. Розкрито зміст дидактико-методичної підготовки майбутніх педагогів до формування універсальних навчальних умінь молодших школярів, що складається із завдань до семінарських та практичних занять, ситуаційних завдань з окремих тем, використання кейс-методу, організації самостійної роботи студентів із розроблення вправ та завдань для молодших школярів і їх апробації під час педагогічної практики тощо.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/18925
Appears in Collections:№ 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
323-121-PB-111-115.pdf195.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.