Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/18940
Title: Виховання толерантності у дітей дошкільного віку засобами дитячої літератури Закарпаття (кінця ХХ – початку ХХІ століття)
Other Titles: NURTURING TOLERANCE IN PRESCHOOLERS BY TRANSCARPATHIA CHILDREN'S LITERATURE (LATE 20th – EARLY 21st CENTURIES)
Authors: Рего, Ганна Іванівна
Keywords: толерантність
діти дошкільного віку
дитяча література Закарпаття
формування Soft Skills
методів та засобів виховання толерантності
казка
Issue Date: 2022
Publisher: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Рего Г. Виховання толерантності у дітей дошкільного віку засобами дитячої літератури Закарпаття (кінця ХХ – початку ХХІ століття) // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2022. - № 27. - С.167-170.
Abstract: Зміни, які відбуваються в Україні, ставлять вищі вимоги до людської спільноти, до нових форм співіснування у сьогоденному соціумі. Постає необхідність виховання толерантних взаємин, які сприяють вільному розвитку кожного члена суспільства, формування Soft Skills, завдяки яким спілкування між людьми стає виваженим та відкритим. Уже з дошкільного віку важливо навчити дитину жити в мирі і терпимості до різних людей, вірувань, позицій, здатність відстоювати свої права й свободи, не порушуючи при цьому права і свободи інших, готовність до конструктивної взаємодії та взаєморозуміння з людьми, незалежно від їхніх поглядів і поведінки як основи цивілізованих стосунків. Метою даної публікації було провести дослідження можливих методів та засобів виховання толерантності у дітей дошкільного віку з використанням літературних творів письменників Закарпаття у досліджуваний період. Нами були використані такі теоретичні методи дослідження як аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення даних на основі вивчення психолого-педагогічної, наукової та художньої літератури. Здійснивши аналіз літератури – ми дійшли висновку, що життя людини серед інших людей проходить як суперечливий і динамічний процес, що вимагає від кожної особистості засвоєння реалій соціального та індивідуального існування, норм і правил духовного та матеріального співжиття відповідно до власних можливостей, переконань і рівня культури. Формуванню цих норм і правил сприяє народний фольклор та твори закарпатських письменників і поетів. Через слухання казок, оповідань та віршів дитина знайомиться зі світом, який її оточує, з людьми, які дбають про неї, тощо. Відтак, дитина вчиться розуміти внутрішній світ героїв, а через них – внутрішній світ інших людей, вчиться співчувати їм, вірити у сили добра, набути впевненості у собі. Використання тематичного багатства казок, віршів, оповідань, малих фольклорних жанрів істотно впливає на формування толерантності у дітей дошкільного віку, позначається на їх поведінці та вчинках. Слухання літературного твору надає можливість дитині уявити себе на місці персонажів, розширити спектр власних думок і почуттів, сприяє кращому розумінню себе та оточуючих, дозволяє змінити свою позицію у ставленні до емоційних станів ровесників. Дитяча література на Закарпатті була і є однією з ключових ланок духовного життя. Тут плідно працювали та працюють Олександр Гаврош, Юлія Драгун, Степан Жупанин, Галина Малик, Лідія Повх, Володимир Фединишинець, Юрій Шип, Василь Шкіря та інші. Аналізуючи твори поетів та письменників для дітей та про дітей ми можемо стверджувати, що література Закарпаття кінця ХХ – початку ХХІ століття сповнена ідеями виховання підростаючого покоління в дусі толерантності, високих моральних якостей, дружніх стосунків на засадах взаємодопомоги, довіри, доброзичливого й відкритого спілкування.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/18940
Appears in Collections:№ 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
323-121-PB-167-170.pdf194.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.